Paard in beslag genomen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

forgood

Paard in beslag genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:31

Hoi Hoi,

Ik lees soms welleens hier en daar dat er paarden zijn die in beslag worden genomen door de verzekering...Wanneer is dat? Wanneer mag dat? Wanneer gebeurd dat? Ik snap er namelijk helemaal niks van.

AppaloosGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:42

Je paard wordt niet zomaar in beslag genomen, alleen als je ze verwaarloosd en of mishandeld, dan neemt de verzekering hem in beslag omdat jij dan gewoon niet in staat ben het paard met fatsoen te behandelen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:12

wat een kul

er staan hier in de buurt ook een paar verwaarloosde fjorden. Is de dierenbescherming en politie al jaar in jaar uit bij geweest, maar in beslag nemen kan bijna nooit. zolang ze nog levend rondlopen...

de verzekering kán een paard overnemen als het afgekeurd is voor het doel waar je het voor verzekerd hebt. dan krijg je je geld en het paard gaat meestal naar de slager.

forgood

Re: Paard in beslag genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:20

O,okee,dus bijvoorbeeld als je een paard hebt laten verzekeren omdat je er hoog mee in de sport rijd en dan krijgt het paar bijvoorbeeld iets aan zijn been,zo erg dat het paard word afgekeurd voor de sport..dan kunnen ze het paard innemen. Maar dat hoeft niet als je dat niet wil? En wat nou als zo'n paardje dan wel nog geschikt zou zijn als gezelschapspaardje,kunnen ze het paard dan ook innemen?

Niet dat ik zelf met dat probleem zit hoor,mijn paardjes zijn kerngezond,maar vraag het me gewoon af om dat ik er dus hier en daar wel eens iets over lees

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:53

Ik heb een afgekeurd paard op stal staan. Idd niet meer geschikt voor de sport maar wel als recreatiepaard.
Ik heb hem terug gekocht van de verzekering voor iets meer dan de slachtwaarde. Bij mij kon dat, ik weet niet of dat bij iedere verzekering kan.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:55

Is het waar dat ze vroeger afgekeurde paarden brand merkte?
En met wat voor brandmerk deden ze dat dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:22

deden ze dat maar

en je moet het woord innemen veranderen in overnemen dan snap je het

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:24

Oo dat is dus niet waar?
Ik heb een paard wat een duidelijk brandmerk op zijn kont heeft en een minder duidelijk brandmerk op d'r hals nu bewere ze dat dat brandmerk in d'r hals betekent dat ze afgekeurt is.
Maar ze is verder helemaal goed maar niet de jongste meer. Lijkt me sterk als ze daar op afkeuren.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:27

als het een A is is het afgekeurd, meestal krijgen ze die op de schouder, maar dat gebeurt al jaahaaren niet meer

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:29

Vroeger, jaren 80 ongeveer geloof ik, werden afgekeurde paarden met een A gebrandmerkt op de schouder.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:31

Nee het is geen A. Het is een rondje met een H erin.
Ze is een duitser dus we dachten dat het eerst het brandmerk was van het stamboek uit Hessen.
Maar dat brandmerk is onderaan het rondje onderbroken door een punt. En bij die van mij is hij niet onderbroken (of het is heel slecht te zien)

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 17:51

Okee nu snap ik het bedankt voor jullie antwoorden

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:07

Op het moment dat jij prive aansprakelijk bent voor jou bedrijf, die falliet is gegaan, dan mogen ze je paard meenemen en verkopen.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:09

Barvrouwke schreef:
Op het moment dat jij prive aansprakelijk bent voor jou bedrijf, die falliet is gegaan, dan mogen ze je paard meenemen en verkopen.

Idd je hebt 2 redenen waardoor de verzekering/belastingdienst je paard in beslag mogen nemen, de eerste is hiervoor al vaker genoemd en dit is idd de 2e reden.