Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

vin het een soer paard animals schreef:Ja ik vin dhet zelf ook wel jammer... maar ik kan geen risico nemen, en hij is 1 kennig, ik kan hem nog wel houden hij weet dondersgoed bij wie hij kan klieren, maar ik doe het toch, anders komen zijn hengsten streken op den duur en dan heb ik een probleem. en hij is nu zeker bijna 1.70 hoog. En voor een belgisch trekpaard is dat een goeie hoogte, en hij krijgt nu de uitdagins fase
dat hij straks zijn kuren krijg moet je het zeker doen het is en blijft een hengst 
animals schreef:Nee ik snap je, nee ik ben niet bang, maar ik wil graag het karakter erin houden wat hij nu heeft.
En op den duur gaat hij het uitdagen steeds meer doen zo lang heb ik hem nog niet... en dan neemt hij een loopje met hem.
We zijn nu met hem aan het trainen, maar dan zie je al iets eruit komen....
Maar ik zal op den duur wel moeten anders is er geen houden aan. Ik heb hem nu 2 maanden.
En heb hem dus niet lang, en hij isn bijna 3 maar er is nooit wat met hem gedaan in zijn levensjaren, hij kende zelfs geen halster.
Dus vandaar.
:D haha 

wacht nog 1 maandje
DunDijk schreef:Wij laten in maart onze 3 jarige hengst castreren.
De DA zei tegen ons dat er ipc 2 tijden in het jaar zijn dat ze thuis castreren (in de kliniek kan het het hele jaar door)
De ene was van maart tot eind april/mei? (dacht ik iig) En de anders is van augustus tot september/oktober. ( ik zal er niet heel ver naast zitten)
Als je paard onder voledige narcose gaat is je paard heel erg gevoelig voor ziektes (zoals verkoudheid) en dat is niet bevordelijk voor de wond.
Ik ga mee in wat de rest zegtwacht nog 1 maandje

Dan word je paard alleen versuft