zoek/vraag een aantal dingen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

zoek/vraag een aantal dingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:13

sorry ik weet geen titel...maar ik zoek bebaalde dingen tevens zijn het vragen dus mensen die iets kunnen beantwoorden zijn ook zeer welkom

ik zoek boekjes van de volgende dingen (wel goede boekjes)

geneeskrachtige kruides, planten,bloeme
- die je kunt geven dus als een paard wat heeft, die pijnverzachtent zijn enc...

gezonde kruides, bloemen, planten
- Die dus goed zijn om elke dag, af en toe of 1x in de zoveel tijd te geven (of eventueel planten in de wei)

groente en fruit die goed zijn voor paarden.

kruides, heggen, bomen, planten enc die goed zijn voor paarden of ieder geval niet giftig en ik in de wei kan zetten voor een natuurlijker dieet.

mensen die hier al een aantal dingen weten mogen mij die zeggen maar uiteindelijk zoek ik ook echt boekjes waar deze dingen instaan...
ik heb gewoon zoiets van baad het niet dan schaat het niet...en wil hier graag meer kennis in opdoen..

ow site's zijn ook zeer welkom

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:32

voor de kruiden kun je naar:
www.paardendrogist.nl gaan
daar staan alle denkbare kruiden zo ongeveer wel op met een hele uitgebreide uitleg erbij!
zowel geneeskrachtig als gezond.

(owja als je op de site bent kun je de catalogus bestellen en daar staat alles in, heb je een (gratis) boekje waar de omschrijving in staan )

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 14:58

alvast bedankt uiteraard zijn mensen die nog meer weten van harte welkom

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:05

Je kan bij google eens zoeken naar fytotherapie. Dat is genezen met planten.

Paarden zoeken zelf de planten op die ze nodig hebben (als die tot hun beschikking zijn natuurlijk) Het is dus heel interessant om te kijken wat je paard eet, daaruit kun je 9 van de 10 keer afleiden wat je paard tekort heeft of als hij ergens last van heeft.

Mijn paard eet bijvoorbeeld altijd distelbloemetjes. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waar die voor zijn. Als iemand dat weet hoor ik het graag.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:12

heb HOREN zeggen dat ze daar een glimmende vacht van krijgen maar of dit waar is..ja idd en als ik weet elke plantjes en ze staan niet in de wei kan ik ze ja ook zoeken voor ze of zorgen dat ze wel in de wei staan..ik wil gewoon dat ze een zoon groot mogelijk natuurlijk dieet hebben (en dus ook zelf kunnen kiezen wat ze eten buiten dat wat ik ze bijvoer)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:14

Zomers pluk ik af en toe een hele bos brandnetels (handschoenen aan), die laat ik dan drogen en geef ze dan aan Anouar. Vind ie heerlijk.
Bij de paardendrogist verkopen ze gedroogde brandnetels. Bij ons groeien ze gratis in de wei

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:25

ja waarom geld uitgeven als je het gratis kunt krijgen he zoveel werk is het nou ook weer niet mits je beschermt bent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:33

Bij de slegte heb ik pas boeken daar over gezien. koste tussen de 5 en 10 euro als ik het goed heb...was een erg mooi boek. weet de titel en/of schijver alleen niet meer.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:24

mmm oke wel bedankt