Takken tegen verveling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Takken tegen verveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:02

Mijn ponies staan op dit moment op de paddock omdat ik het weiland graag heel wil houden. Ze hebben 24 uur per dag hooi en ze hebben elkaar, maar ik zou het toch leuk vinden om ze wat meer afleiding te geven. Een bal werkt niet, want die rolt onder het draad door en daar staat stroom op. Dus zat ik te denken aan takken. Ik weet dat er vaak wilgentakken gegeven worden, maar ik weet niet zeker of dat wel zo goed is voor ze. Daar zit namelijk dezelfde stof in als in asperine en het lijkt me niet dat ze dat onbeperkt kunnen innemen.

Dus, welke takken kan je veilig geven en in welke hoeveelheden ?

_Dunja_

Re: Takken tegen verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:04

Er is mij geadvisseerd om fruitboom takken te geven.
Dit is heel gezond voor het paard en heel goed voor de tanden..
Misschien kun je ook wat pionnen in de weide leggen..

Ook wilgentakken zijn niet verkeerd hoor alleen geef dan wel de dikke stronken en niet onwijs veel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:29

Wilgentakken eten ze hier ook, trekken ze gewoon uit de wilg boven hun hoofd Toen er een zware tak afbrak door de storm, hebben we die deels klein gemaakt, en de rest laten liggen, ze verslonden het schors gewoon bijna

Kan je anders niet hooi geven in een hooinet ofzo? En als ze volop op het erf en de weg kunnen kijken zien ze toch ook vaak genoeg?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:36

wilentakken zijn niet supersnel op hoor, daar zijn ze wel even mee bezig dus kan geen kwaad als je daarvan wat neerlegt.
fruitboomtakken vinden ze ook vaak lekker en dat is geloof ik wat harder dus doen ze nog langer mee.
hooinet kan idd ook schelen, als je het tenminste hoog op kunt hangen zodat ze er niet in kunnen gaan graven.

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:21

[quote="Maya"]Wilgentakken eten ze hier ook, trekken ze gewoon uit de wilg boven hun hoofd Toen er een zware tak afbrak door de storm, hebben we die deels klein gemaakt, en de rest laten liggen, ze verslonden het schors gewoon bijna

Wilgentakken zijn zeeer lekker , er zit een soort asperine achtige stof in .