Maat Halster??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Maat Halster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:29

Het is misschien een beetje domme vraag... maar ik wil graag een nieuw halster kopen voor mijn verzorgpaard.
Hoe weet je welke maat je moet hebben? Ik kan natuurlijk gewoon zijn oude halster mee nemen, en dan kijken naar dezelfde maat, maar ik wou eerst eens weten hoe die maten heten en wat ongeveer voor welk paard geschikt is.

Alvast bedankt!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:30

Misschien handig om erbij te vermelden wat je eigen paard voor dier is

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:45

Als het een rijpaard is en geen pony of bijvoorbeeld een arabier oid, dan denk ik dat je maat full nodig hebt. Maar als het wel om een arabier of een draver oid gaat, heb je waarschijnlijk meer aan maat Cob.

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:47

idd pony is bijv welsh enzo cob is haflinger(meeste), arabier enzo.. ful is maat paard.. je kan je halster ook nog omruilen na het pasen hoor met bonnetje..

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:19

aangezien het een KWPN'er volgens mij is (staat in je profiel) Denk ik dat je maat Full moet nemen, dat is namelijk voor paarden.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:22

Je hebt de maten Veulen, shetlander, pony, cob en Full
@ Libertylove: Een kwpn'r hoeft niet altijd een paard te zijn! Wij hebben een kwpn'r pony

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:40

Ligt vaak ook aan de fabrikant. Ik heb laatst voor mijn paard een full halster gekocht en die was veel te groot. Die heb ik moeten ruilen voor een cob.
Over het algemeen is full voor paarden en cob voor grote pony's.

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:39

Ik had het laatst ook met een halster voor een paard. Ik had een full gekocht maar moest wel even een gaatje bij schieten.

En ik had het ook met m'n veulen van een half jaar. Ik ging voor een halster kijken maar ik vond die veulenhalsters wel erg klein dus nam ik maar een jaarling halster. Die paste hij ook al niet meer, het moest een pony maat zijn.

En ja.. dan moet je gewoon even terug gaan naar de winkel