Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

djuraolisa schreef:ja kan wel maar hi jsi met 3 maar hij duwt gze gewoon omhoog.. ik heb gehoord van onze hoefzmid dat dit ook wel eens helpt een eizerdraad door zijn manen vlechten en dat draad dicht tege nde huid te leggen zodat als er stroom op de bak staat dat ie een sgok krijgt.. en wel meer dan zonder zoon draad
djuraolisa schreef:ja lijkt me een leuk boek..? hoe zou ik er aan kunnen komen:D
maar 8 euro
dorientjuh schreef:Natural horsemanship. En niet zomaar een join-up gaan doen terwijl verder niets van Natural horsemanship afweet. Je hebt al een goede stap in de richting gedaan door Emiel Voest te e-mailen. Wat ook kan helpen is Parelli (een andere vorm van natural horsemanship). Parelli is een zelfstudie pakket waarmee je dus thuis aan de gang kunt gaan. Je kunt ook nog als je wilt Eddy Modde e-mailen (zie hiervoor deze link: http://www.instructeur.parelli.nl/contact.html ) , hij is de enige Parelli instructeur in Belgie en Nederland.
Je pony is zo te horen behoorlijk dominant, daarom is het ook niet zo'n goed idee om zelf met hem met natural horsemanship te beginnen, maar eerst een ervaren persoon, zoals Emiel of Eddy, te laten werken met je paardje.
maar dat is ook weleens goed denk dat hij toch weet wie de baas is