weet iemand leuke ruiter routes in de omg van utrecht??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

draakjeBB

weet iemand leuke ruiter routes in de omg van utrecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:16

heej hallo allemaal!!

ik ben nieuw hier en hoop dat ik t allemaal goed doe!!

ik ben op zoek naar leuke ruiterroutes in de buurt van utrecht of iets verder natuurlijk, waar ik me wel een dag kan vermaken en niet vanuit een manege, gewoon op eigen gelegenheid en niet met mensen die je niet kent heeft iemand leuke tips want op internet kan ik ook niet veel wijs uit worden, daar vind ik alleen maar bos ritten via een manege het moet toch ook anders kunne hellup mij !!! groetjes cindy

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:06

Je kunt richting de Lage Vuursche gaan, of de Utrechtse Heuvelrug op.

draakjeBB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:37

tnx kan ik dat ook ergens vinden op internet? hoe ik daar kom?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:40

draakjeBB schreef:
tnx kan ik dat ook ergens vinden op internet? hoe ik daar kom?

Nee, maar je neemt een atlas, kijkt daar naar de groene stukken en je weet waar t ligt.

Je kunt ook even naar de ANWB ofzo om kaarten te kopen . Van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten zijn van beide plekken kaarten mét ruiterroutes te vinden.

Wilma1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:41

Hi,

Wij hebben een hele mooie kaart waar alle routes op staan in de omgeving van Utrecht! Je kunt die kaart gewoon halen in de winkel geen enkel probleem...

Zal zodadelijk effe het adres voor je opzoeken en via pm toesturen..

Groetjes,
Wilma

Sabrina538

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:28

hey

je kan gewoon via internet bij staatsbosbeheer kaarten kopen per gebied met alle ruiterroutes (en fiets/mountainbike/wandelroutes) erop kopen, zijn niet zo duur. ik heb er zelf ook een aantal, is echt makkelijk, ook toen we vorige keer naar de duinen gingen...

ik weet niet wlke kant van utrecht je zit maar in de buurt van universiteitsterrein (paar kilometer rijden) heb je ook nog het panbos zitten, zijn ook ruiterpaden...

ga je met verzorgpaard ofzo?

xxx

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:43

Op de Utrechtse Heuvelrug

In Amerongen kun je bij het sportpark parkeren (veenseweg in slaan vanaf de N225 en dan met de bocht naar rechts en dan zie de parkeerplaats vanzelf) en binnen een minuut ben je in het bos. De ruiterpaden hebben bordjes, ook heel handig!

Er is ook een kaart van de Utrechtse Heuvelrug bij de VVV te koop van staatsbosbeheer, daar staan de routes ook op. Amerongse bos is mijn favo maar Zuylensteinse bos is ook heel fijn rijden. Leersumse veld ben ik nog niet geweest, hoop daar van de zomer heen te gaan. Dat was nu nog niet iets te ver en ik ken het bos nu iets beter...
Je kunt vanaf Amerongen richting Veenendaal rijden, maar ook naar Leersum en dan nog door naar Doorn/Zeist (hoeveel tijd heb je )

draakjeBB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 17:21

okeej toppertje mensen en ja sabrina, ik ga met me eigen paardje ernaartoe !!!!!!!!!!!!!! met een vriendin samen wij hebben geen zin om met een groep mensen mee tegaan!! alleen wij 2 !!!

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:37

ik ben opgegroeid in driebergen en vandaar uit zwierf ik altijd via het bos richting doorn, maarn, zeist en austerlitz.
Ben zelf een keertje verdwaald en op de leusder hei uitgekomen.
Ik woon daar niet meer dus ik weet ook niet hoe het daar nu is met ruiterpaden maar je kunt in die omgeving in ieder geval weken door het bos struinen zonder telkens hetzelfde te zien.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:25

draakjeBB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 16:35

kijk daar heb ik wat aan!!! super joh thanks!!!! ziet er goed uit daar!!!!