Het grote water probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mayra_

Het grote water probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:17

Hallo,

mijn pony is echt panisch voor water, met name water dat uit de sproeier of slang komt. Ik heb haar al zover dat ze stappent door de waterplassen door de bak gaat maar toen ik haar laatst wou afspoelen werd ze helemaal hysterisch. Vind het geen fijn gevoel en nu is mijn vraag wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt.

RUBYWHITE

Re: Het grote water probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:20

Mijn ene merrie moest ook nooit iets van water hebben, zelfs als ze een plasje zag wilde ze al omkeren. Zomerdag had ze moeite met stilstaan tijdens het wassen/afspoelen. Mijn ervaring is, oefening baard kunst Begin eerst eens kort met voetjes afspoelen, en als ze braaf is flink belonen. Zo steeds meer uitbreiden. Succes.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:24

Er was laast iemand die zijn paard had afgespoeld en ik heb haar na lang zeuren van haar ook op die wasplaats weten te krijgen en haar flink beloond. Nu loopt ze gelukkig al zo de wasplaats op. Ik ga binnenkort maar weer eens een pogin met afspoelen doen, laat ik iemand anders haar vasthouden.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:27

volhouden en blijven proberen

succes ! het gaat vast steeds wat beter.

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:41

ik had dit probleem 4 jaar terug ook met gino.
inderdaad heel langzaam opbouwen en veel belonen.
ik waste eerst alleen voetjes, daarna staart er bij meegenomen.
nu kan ik heb bijna niet de zee uithouden als ik op het strand ben, maar ben wel 4 jaar verder :p

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:53

Mijn paard wil soms ook niet door een plas water maar dan stap ik af en loop er zelf ook maar door en dan doet ze het wel

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:09

MSQuincyTE schreef:
Mijn paard wil soms ook niet door een plas water maar dan stap ik af en loop er zelf ook maar door en dan doet ze het wel

nah zo gek ben ik niet...dat hou ik op een regenachtige dag in het bos niet vol hahha

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:18

Ik zou indd gewoon heel rustig beginnen
Vorig jaar was hier nog een Shet die het ook eng vond, maarja, dat was Shet Ik hield haar gewoon vast, of ze het nou leuk of niet leuk vond en ze moest er aan geloven. Na een poos idioot doen vond ze het zelfs leuk en aan het einde van het verhaal stond ze met de slang in haar mond en dronk ze eruit
Maar dat is een beetje link om bij een grotere te doen dus zou het gewoon rustig aan opbouwen en belonen
Misschien dat een rustig vriendje naast haar helpt?

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:27

Gewoon doorgaan met proberen.
Eerst de voeten, daarna steeds hoger.
En niet teveel tegelijk willen. Als ie zich gedraagt bij 1 of 2 voetjes, maar moet je ook gewoon stoppen en een volgende sessie weer een stapje verder gaan.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:28

Wat ik bij onze tinker wil gaan proberen is eerst met een emmertje en spons/borstel de voeten wassen en dan later proberen met een gieter (maakt niet het geluid wat een slang wel maakt).
Ik heb dit dus nog niet gedaan, maar ga het binnenkort zo doen bij onze tinker die al paniekt als de waterslang op 5 meter afstand aan is. Hoop dat het zo lukt.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:37

Ik pak altijd een emmer water en een spons en op die manier maak ik mijn pony nat.
Zo kletterd het water niet en kan ik haar gewoon wassen...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:12

Mijn paard nat spuiten is ook geen probleem.
In een emmer met biotex is ook geen probleem

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:19

Ik begon bij een paard altijd met een emmer en een spons, het paard vond het stromende water namelijk dood eng.
Eerst maakte ik de spons alleen vochtig, en daarna gaf ik steeds meer druk op de spons zodat het water eruit liep.
Daarna ben ik begonnen met een gewone tuinslang zonder spuit oid erop.
En heb ik de kraan heel zachtjes aangezet, en langzaam aan de kraan steeds verder opengedraaid.
Ik kan het paard nou zonder problemen afspuiten
Oja! Beloon je paard wel als je bezig bent met het afspuiten en praat zachtjes tegen hem/haar