stampen achterbeen.... eigenwijs of pijn???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

stampen achterbeen.... eigenwijs of pijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:04

mn paard(welke wel een compleet eigen wil heeft en die wanneer je die wil niet remt ook die eigen wil vol blijft houden) heeft sinds gister iets nieuws...
als ik dr longeer op de rechterhand( de kant die ze vervelend vind) gaat ze stil staan, dr staart zwaaien en met dr r.achterbeen stampen...
gister dacht ik ... nee he ze heeft vast pijn of iets. gaan stappen op de stenen, overal gevoeld, zachtjes gedrukt etc...nergens last van en los in de wei ook niet meer gehad.
nu vandaag gebeurde precies hetzelfde...even laten draven, stampte ze weer, dus even door laten draven om te kijken hoe het ging en toen deed ze het niet meer. weer in stap en ze begon weer...

nu vraag ik me dus echt af.... zal ik dr op dr donder geven omdat ze me gewoon in de zeik neemt en eigenwijs is of zal ze echt ergens last van hebben en daarom stampen...

wat denken jullie??? en vooral....hoe zouden jullie dit aanpakken/oplossen?

_anton_love_

Re: stampen achterbeen.... eigenwijs of pijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:08

roossie22 schreef:
mn paard(welke wel een compleet eigen wil heeft en die wanneer je die wil niet remt ook die eigen wil vol blijft houden) heeft sinds gister iets nieuws...
als ik dr longeer op de rechterhand( de kant die ze vervelend vind) gaat ze stil staan, dr staart zwaaien en met dr r.achterbeen stampen...
gister dacht ik ... nee he ze heeft vast pijn of iets. gaan stappen op de stenen, overal gevoeld, zachtjes gedrukt etc...nergens last van en los in de wei ook niet meer gehad.
nu vandaag gebeurde precies hetzelfde...even laten draven, stampte ze weer, dus even door laten draven om te kijken hoe het ging en toen deed ze het niet meer. weer in stap en ze begon weer...

nu vraag ik me dus echt af.... zal ik dr op dr donder geven omdat ze me gewoon in de zeik neemt en eigenwijs is of zal ze echt ergens last van hebben en daarom stampen...

wat denken jullie??? en vooral....hoe zouden jullie dit aanpakken/oplossen?

hoi
het kan ook zijn dat ze jeuk heeft aan der hoef,
spot heeft der ook wel een last van,
Gr

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:32

_anton_love_ schreef:
het kan ook zijn dat ze jeuk heeft aan der hoef,
spot heeft der ook wel een last van,
Gr

jeuk aan een hoef?... nooit geweten dat dat ook kan...wat grappig

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:41

Ze bedoeld waarschijnlijk aan het been.Dat zou inderdaad best wel eens kunnen,kijk voor de zekerheid haar benen even na of ze er geen korstjes of iets dergelijks aan heeft zitten.Ook losse haren kunnen jeuken.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:44

aerdenhout schreef:
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen,kijk voor de zekerheid haar benen even na of ze er geen korstjes of iets dergelijks aan heeft zitten.Ook losse haren kunnen jeuken.

korstjes zitten er niet en ook geen wondjes enz... dus dat kan het bijna niet zijn

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:01

Zoals jij het beschrijft, lijkt het mij ook op jeuk. Paarden met veel haar kunnen last hebben van mijt. Onze Tinker heeft dit ook en stampt dan ook wel tijdens het rijden. Ook zie je het wel bij mok. Bij onze Tinker zijn sokken zitten ook geen korstjes, maar toch heeft hij er af en toe last van. Eigenlijk kan alleen een dierenarts dit vaststellen door een huidschraapsel te bekijken.
Maar er zijn wel middeltjes in de handel die helpen tegen beestjes als vlooien, mijt en luizen en dat kun je natuurlijk zelf proberen .

Veel succes!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:25

Stampen wordt meestal ivm jeuk gebracht....

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:27

Het is jeuk ja.. Ankor doet het erg veel en best lang, dat stampen..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:14

nou.... hier weer een up-date...

ik ben bang dat het gewoon een eigenwijze drol is
ze heeft nu weer iets nieuws... als ik dr longeer op de rechterhand(haar vervelende kant dus) gaat ze de spaanse pas doen... vanuit draf! jawel... en iedereen maar denken dat trekpaarden lomp zijn
het lijkt wel of ze haar been over de lijn heen wilt gooien zodat ze toch kan draaien..achter haar is de longeerzweep, dus moet ze iets anders proberen...

stampen heeft ze niet meer gedaan...de doos!

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:50

paarden met veel haar bij de hoeven hebben grote kans op mok en gaan stampen,, ( friezen .. )

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:53

is het het trekpaard uit je profiel? Dan zou hij best wel eens beenschurft kunnen hebben, dat is een echte kwaal van zware koudbloeden en je ziet het pas als het te laat is en ze al tijden lopen te sterven van de jeuk.

in "eigenwijs gedrag" en "in de zeik" nemen geloof ik niet, dat is een menselijke gedachtengang, paarden denken niet in dat soort termen en bedenken niet dat soort dingen

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:35

smurf schreef:

in "eigenwijs gedrag" en "in de zeik" nemen geloof ik niet, dat is een menselijke gedachtengang, paarden denken niet in dat soort termen en bedenken niet dat soort dingen

dan moet je eens bij het paard van nameless komen kijken...

stampen kan ook met pijn te maken hebben, door hard stampen komt er endorfine vrij en dat verlicht pijn.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:57

smurf schreef:
is het het trekpaard uit je profiel? Dan zou hij best wel eens beenschurft kunnen hebben, dat is een echte kwaal van zware koudbloeden en je ziet het pas als het te laat is en ze al tijden lopen te sterven van de jeuk.

jep het is het paard uit mn profiel..... beenschurft.... hoe zou ik dat kunnen herkennen? korstjes, plekjes etc heeft ze helemaal niet. ik was al bang voor mok en heb het om die reden allemaal goed in de gaten qua korstjes en plekjes

de tweede mening deel ik maar half met je.... ik geloof niet dat ze werkelijk denken: ik ga dr eens ff in de zeik nemen, maar wel degelijk dat ze uitgekookt genoeg zijn om dingen uit vinden zodat ze werk kunnen ontlopen

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:02

Mijn tinker doet het af en toe. De wei is nogal blubber nu en als hij dat op het droge stuk staat droogt het op en plakken zijn sokken aan elkaar. Paar keer stampen en dan is dat eruit en is het over.
Hij deed het ook toen hij mok had, omdat dat gewoon erg jeukte.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:04

beenschurft moet echt door de DA behandeld worden, met huismiddeltjes kom je er nooit vanaf, de DA zal het herkennen of een schrapseltje meenemen om te laten onderzoeken.

Mijn koudbloed heeft het 2 x in het voorjaar heel erg gehad, maar dit jaar heeft hij het gelukkig niet, dankzij een ander voerbeleid, door een holistisch DA uitgedokterd

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:07

Ja, bij Tinkers zie en hoor ik het ook heel vaak van.
Gewoon ff de DA na laten kijken voor de juiste behandeling.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:15

Dat gestamp is iets wat bij koudbloeden nogal eens voorkomt. Er wordt gedacht aan te eiwitrijk voer maar zeker ook aan rasp en mok, dat ook weer te wijten is aan verschillende oorzaken: te rijk voer, mijt of schurft. Je zou de benen kunnen behandelen met bijvoorbeeld Sebacil. Of met Betadineshampoo of scrub. Mijn tinker stond de laatste tijd ook weer zo te bijten aan vooral één achterbeen en ook soms te stampen en ze heef één klein plekje zitten op een spronggewricht. Ik heb de benen vorige week gewassen met Sebacil en op dat plekje smeer ik nu Sudocreme waar zink in zit en dat helpt ook. Niet tegen mijt of beestjes maar wel tegen de jeuk.