Frontriem te kort

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Frontriem te kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:04

Ik heb voor mijn verjaardag een heel mooi hoofdstel gekregen (zwarte western met veel zilver )
Alleen is de frontriem dus te kort, hij past wel, maar hij zit erg hoog en niet mooi. Nu kan ik er wel een andere frontriem op zetten maar de frontriem is juist wat het hoofdstel zo mooi maakt. Hij heeft nl. een hele apparte vorm, beetje vuurvlammen idee. Ik zou hem dus graag een stukje langer willen, maar wat is nu verstandiger?

-Bij de schoenmaker aan beide kanten een stukje tussen laten zetten? Maar wordt dat wel mooi en gaat dat dan niet snel kapot?

-Een hele nieuwe laten maken? Maar waar en hoeveel gaat dat ongeveer kosten? Het zilver wat erop zit kan gewoon dmv schroefjes erop gezet worden.

Of weet iemand nog iets anders?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:40

ik zou naar de schoenmaker gaan hoor !
ik maak hier uit op dat je het niet meer kan ruilen,
dan kan de schoenmaker er wel twee stukjes aanzetten, ik denk niet dat het dan gauw stuk gaat hoor, wat gebeurt er nu helemaal mer een frontriem ? schoenen blijven ook heel (een tijdje )

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:22

Schoenmaker inderdaad, die van mij heeft al een hoop paardenspullentjes mogen repareren, inkorten en verlengen, en hij vind het geweldig om te doen .

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:25

Zie het goed als er een stukje is tussengezet? Al dat zilver zal wel afleiden maar het zou toch zonde zijn .

Ruilen heeft niet echt zin, het is al een grote full en aan andere wil ik niet (niet dat er zoveel keus is in grote zwarte westernhoofdstellen)

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:35

Volgens mij zie je het niet zo goed hoor, vraag je schoenmaker advies
Succes!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:07

Een schoenmaker maakt schoenen. Ik zou naar een zadel of tuigmaker gaan. Een schoen naaien of een (deel van) hoofdstel is een wereld van verschil.