Wat kost een paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Wat kost een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:30

Ik weet niet het hier hoort hoor .

Maar wat kost een paard ongeveer?
De kosten er om heen dan??

Groetjes van Elja

x_moontjuh_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:33

ligt er denk ik aan wat voor paard je wilt enzo maar denk dat je wel tussen de 1500 en de 3000 terecht komt of meer

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:33

De kosten per paard is heel verschillend, en de kosten voor het onderhoud ook. Misschien kun je effe zoeken want er zijn namelijk al heel veel topic over geweest

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:34

Genoeg:) Het paard zelf opzich niet.. Maar de stalling, lessen, hoefsmid, dierenarts (kortom; alles eromheen) is het duurst! En er zijn idd al wel wat topics over geweest..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:35

Misschien handig om erbij te zetten wat voor paard je wilt hebben en wat je ermee wilt doen. Je kan ze gratis krijgen maar ook tot over de 10.000den euro's hebben.
Ligt er een beetje aan waar je je paard kan stallen maar reken op zo'n 300,- per maand en dan heb je nog evt DA kosten, hoefsmids etc etc etc.. het is een oneindig lijstje

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:40

Ligt eraan wat voor paard je wilt.
Welk ras of zonder papieren?
Dressuur/springen of alleen recreatie.
Leeftijd (een paard van 8 is meestal duurder dan een paard van 20).
De stokmaat
Karakter.
Als je wat duidelijker omschrijft wat voor paard je zou willen dan kunnen we er wat meer over zeggen.

Verder kun je op www.marktplaats.nl of www.sportpaarden.nl kijken wat er zoals gevraagd wordt.

Verder zijn er nog stallingskosten.
Die verschillen per regio en per hoeveelheid luxe.
Zit je in de randstad dan ben je duurder uit dan in Limburg.
Wil je een binnenbak/buitenbak, wei en mooie uitrijmogelijkheden, dan ben je duurder uit dan een weitje met een schuilstal.

Vaak zit bij stalling stro/hooi en bix inbegrepen, anders moet je dat ook nog los betalen.

Naast de stalling en eten moet je paard elke 2 maanden een wormenkuur (prijzen varieren van 10 tot 20 euro).
Om de 6-8 weken moet een paard naar de hoefsmid. Zonder ijzers kost dit ongeveer 25 euro, met ijzers 60 tot 80 euro.
Daarnaast moet je paard zeker 1x per jaar ingeent worden, volgens mij kost dit zo'n 20-30 euro.
Les is ook heel belangrijk, ook als je een eigen paard hebt is het verstandig om elke week te lessen, je kunt kiezen voor priveles of les in een groep.
Ik betaal bij mijn vereniging 160 euro per jaar en daar krijg ik 1x per week een groepsles voor.
Priveles kan verschillen van 10 tot 50 euro (of nog meer, maar dan zit je erg duur) per uur.
Verder niet te vergeten allerlei spullen, zoals zadel, hoofdstel, halster etc etc. Om een idee van de prijzen hiervoor te krijgen kun je kijken of www.divoza.nl Maar sommige spullen kun je goedkoper tweedehands kopen (zie bv marktplaats).

Het kan slim zijn om je paard te verzekeren tegen ziekenkosten, prijzen daarvan weet ik niet.
Je moet ook rekening houden met dierenartskosten, een verjoudheid of koliekje kan als een flinke rekening zijn.

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:43

Okee bedankt
Ik had al een beetje gekeken voor verzekering en dan kom je (in mijn geval) uit op ongveer 350 euro.

Maar bedankt!

Hier mag een slotje op.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:49

stalling
biks
hooi
stro/vlas

hoefsmid
entingen
wormenkuur

dat zijn de kosten die toch steeds terugkeren,
dan natuurlijk kan het gebeuren dat je de dierenarts extra nodig hebt

spullen heb je nodig voor zover ze niet met het paard meekomen.
en dan de extra dingetjes, wortels brood kruiden vitaminen net wat je zelf wilt/nodig vind

een goede "ehbo" trommel is ook niet onhandig, thermometer, koelpakje dat soort dingen.

reken maar uit

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:28

Paard zou gewoon op manege staan dus dan vallen stro, hooi biks e.d al af he
Toch bedankt

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:49

Het kost soms veel te veel..

De ene maand betaal ik bijna niks,
en de andere maand dan kost het me onwijs veel!

Het verschilt gewoon heel erg,
is niet echt precies een prijs op te trekken!