Ervaringen gevraagd JC zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liberna

Ervaringen gevraagd JC zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:26

Hallo allemaal !
ik had jullie al eerder vertelt dat mijn zadel gestolen was.
Nu hadden wij VroegOp gebeld om langs te komen.
Hij had een aantal zadels bij zich en onder andere ook een Jc zadel
alleen dan nog het oude type ( met groen merk knopje )
Ik vond dit zadel echt verukkelijk zitten maar nu wil ik een nieuwe kopen
en zit totaal anders ! ( Misschien ligt het aan nieuwheid )
Wat zijn jullie ervaringen met deze zadels ?
En veranderd het zadel hoe langer je hem rijd ?

Gr stacey

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:34

ik weet niet of daar ook een 'groen merk knopje' aan zit maar bij mijn verzorgpony's hebben ze ook een jc zadel en daar rij ik ook wel eens op en die rijd wel erg fijn moet ik zeggen

dolphin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:37

Een stal genoot van mij had ook een jc, die had een zwart knopje (kan dat:P?) maar dat zadel reed idd heel fijn, aleen was er ongemerkt door dat zijn altijd te veel naar recht leunde ene hele knik in de rechter kan van het zadel gekomen...
ik weet niet of dat bij elk zadel kan gebeuren maar ik hebbet nog nooit met een ander zadel meegemaakt....
maar ze rijden wel super, vormen zich lekker naar je kont:P

Liberna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:40

dolphin schreef:
Een stal genoot van mij had ook een jc, die had een zwart knopje (kan dat:P?) maar dat zadel reed idd heel fijn, aleen was er ongemerkt door dat zijn altijd te veel naar recht leunde ene hele knik in de rechter kan van het zadel gekomen...
ik weet niet of dat bij elk zadel kan gebeuren maar ik hebbet nog nooit met een ander zadel meegemaakt....
maar ze rijden wel super, vormen zich lekker naar je kont:P

ik zat juist heel recht op dit zadel en aangezien mijn pony opgooit als een paard zat ik muur vast .

Jess_vH

Re: Ervaringen gevraagd JC zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:46

ik heb er 2 gehad in mijn paarden verleden, een vzh en dress. Beide bomen braken na ongeveer 2 jaar.

Hierna heb ik andere zadels gehad oa Kieffer en Ainsley en tot op heden toe perfect nog.

Kan toeval zijn, maar ja dit is in iedergeval mijn ervaring hiermee

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:50

Ik vond de kussens erg hard

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:53

ik heb een nieuw model JC voor mijn cpony, vzh, terwijl ik zelf altijd dressuur rijd, en ook de ouder berijdster van mijn cpony rijd altijd dressuurzadel.. wij beiden vonde het vzh zadel van jc super zitten!
(ik heb de celebration, met knie en afneembare kuitwrongen)

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:57

Ik heb zelf verschillende jaren op een JC zadel gereden. Het zijn fijne zadels, zitten lekker en je hebt veel 'houvast', maar je moet er niet elke dag een uur mee willen rijden. Ik heb namelijk ook al twee bomen gebroken en de kussens zijn ook niet 'je van het'. Maargoed, daar is dan ook weer de prijs naar...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:05

We hebben ook een vlz zadel van jc en op de manege hebben we ook veel vlz en dressuur zadelsvan jc, oudere maar ook nieuwere. Maar ze zitten allemaal even lekker!! Bij ons is nooit geen boom gebroken en op de manege wordt het toch zo'n 2 keer per dag een uur intensief gebruikt!! Ik denk dat het ook te maken heeft hoe je der mee om gaat, en een boom kan bij wat voor merk dan ook breken!!! Gewoon na laten kijken bij de zadelmaker en dan zou ik zeggen veel plezier er mee!!

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:41

Ik heb een jc dressuur zadel, na 4 jaar brak de boom, is weer gemaakt. Het leer van de lepel begint nu na 7 jaar erg te slijten ( wilde het opnieuw laten bekleden, maar dat was niet mogelijk, zou een dure aangelegenheid worden, kon beter dan een nieuw zadel aanschaffen). Vind het een hard zadel, maar ligt perfect op mijn paard. Heb ook nog een Daaleman springzadel van 13 jaar oud, ziet er beter uit dan het JC zadel en het is zelfs intensiever gebruikt dan het JC zadel en qua onderhoud precies hetzelfde mee gedaan. Het is dat mijn paard al 19 jaar is en ik geen wedstrijden meer rij, anders had ik een ander zadel aan geschaft. Ik rij dus ook liever op mijn springzadel dan mijn dressuurzadel omdat het voor mijn kont fijner is

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:49

Ik heb ook een JC zadel, helaas past het nu zowel als mijn paardje niet meer. Model Rubin, dat is vzh, met een rood merk knopje.
Ik vond het een enorm fijn zadel, en baal ervan dat ik het weg moet doen.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:59

Ik heb afgelopen najaar een JC Saphyr van Eef hier overgekocht. Echt heerlijk zadel...ben nog steeds supertrots dat ik die gekocht heb. Goede kwaliteit leer, fijne diepe zit, etc etc...is overigens met rood knopje! Nee zou er zo nog een willen kopen...

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:00

jiehaaa schreef:
Ik heb ook een JC zadel, helaas past het nu zowel als mijn paardje niet meer. Model Rubin, dat is vzh, met een rood merk knopje.
Ik vond het een enorm fijn zadel, en baal ervan dat ik het weg moet doen.

Mijne staat nog te koop trouwens...

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:04

Ik vind ze fijn zitten, heb de rubin gehad en de saphir. Maar vraag maar eens aan een echte goede zadelmaker wat hij/zij van JC vindt! Van binnen is het niet echt geweldig. Dan kun je beter op zoek naar een goede 2e hands stubben, die je ook voor die prijs wel zal kunnen vinden!

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:05

Mijn zusje heeft sinds kort zo'n zadel voor haar pony.
Toen ik pas is op haar pony ging rijden moest ik (uiteraard) ook dat zadel gebruiken. Ik vond het vreselijk zitten vergeleken bij mijn zadel (euroriding) had ik het gevoel dat ik heel erg naar voren zat.

We hebben het zadel nu denk ik 2 maandjes en het begint al lelijk te worden en hier en daar laten naadjes los dus binnenkort moeten we terug naar de winkel.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:09

Ik heb sinds juni 2005 een jc saphire dresuurzadel en er zit 6 jaar garantie op de boom. ik vind hem heerlijk zitten en mijn paard loopt er ook super mee

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:24

Ik heb 2 JC dressuurzadels, type Grand Granat, de ene is ca. 12 jaar oud en de ander 5 jaar oud. Ik vind de oudste het zachtst zitten, de andere is wat harder, maar ik heb nu op beide een losse gelzitting liggen en dan merk ik nog weinig verschil. Zadels zijn ook lekker bewerkbaar qua opvullen ed, de zadelmaker was er trouwens ook goed over te spreken.

Jess_vH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:28

Whisperke schreef:
Maar ze zitten allemaal even lekker!! Bij ons is nooit geen boom gebroken en op de manege wordt het toch zo'n 2 keer per dag een uur intensief gebruikt!! Ik denk dat het ook te maken heeft hoe je der mee om gaat

Dit is nogal een makkelijke uitspraak.
Jij ziet niet hoe mensen met un zadel omgaan

Ik ga met veel zorg om met mijn zadels, dus het is wel een beetje in het wilde weg roepen dat het er vanaf hangt hoe je met een zadel omgaat.
Er was inderdaad garantie en heb hem laten maken, maar zelf de zadelmaker zei ook dat het wel vaker voorkomt bij JC's. Iig zei hij van wat hij meemaakt qua reparaties.

Maar goed, zoals ik al zei: Dit is mijn ervaring.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:41

Ik heb 2 jc's gehad,
vond het erg fijne zadels!

_edje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:43

Ik heb ook een jc zadel ik ben er erg tevreden over.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:47

Toen ik mijn paard kocht kreeg ik er een jc veelzijdigheid bij. Ik vond het heerlijk zitten. Daarom heb ik vorig jaar besloten een jc dressuur te kopen mede omdat het voor bredere paarden is.
Ik heb hem nou een jaar en vind hem nog steeds super!! Met mijn oude zadel spring en rij ik nog altijd buiten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:06

een boom breekt niet zo snel ..behalve als de boom van het zadel te klein is of als het zadel scheef gevuld is
dan komt de boom onder grote spanning te staan en komen er barsten in..of breekt hij zelfs helemaal
JC zadels zijn zeker niet verkeerd maar ze moeten net als alle zadel natuurlijk wel goed passen

9 van de 10 mensen rijden met een te kleine boom op hun paard
daarom gebeurd het regelmatig dat bomen "zomaar" breken

Liberna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:11

Ik ben van gedachten veranderd
Ik heb vandaag op zo'n 20 soorten zadels gezeten werd er echt helemaal moe van
Ik ging even kijken welk zadel nou zat naar mijn smaak
het waren allemaal nieuwe zadels,
Nu heb ik op alle soorten jc zadels gezeten , Ook weer op kn zadels waarvan ik een beetje was vergeten hoe verukkelijk ze ookalweer zaten.
En ook andere merken O.A. Ainsley, Prestige, Anky, Passier , kieffer en stubben
Maar nu heb ik hem gevonden !
Het word een Euroriding Luxor !! ben er helemaal gek van
ik ben best klein maar heb best lange benen .
Nu ging ik op dat zadel zitten en ik was meteen verliefd.
Wil niks anders meer Zat eerst te twijfelen tussen KN en Euroriding.
Nu voor de Euroriding gegaan !!

Liberna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:13

P.s Prestige zat ook geweldig moet ik zeggen ...
Maar mijn moeder vond de prijs wat TE duur
Aangezien ik volgende week alweer voor een geheel nieuw spingoutfit ga kijken in het licht bruin

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:33

Goede zadels,die JC maar mijn ervaring is dat het leer wat glad kan zijn.Maar daar hebben ze hele mooie rijbroeken van :-}