leasen contract en prijs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

leasen contract en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:19

Ik heb het ooit weleens op bokt zien staan dacht ik.
Ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken om een pony
te verleasen aan het bekijken. Heb leuke kinders gevonden met een
volwassene met verstand en eigen paard die misschien de shet wel
willen leasen. Mooie oplossing om haar toch niet te hoeven verkopen,
blijft op dezelfde stal en in overleg onder mijn verzorging enz.

Heeft iemand een voorbeeld van een leasecontract en hoeveel zal
je ervoor mogen vragen excl. hoefsmid en entingen en veearts, tenzij door hun schuld?

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:11

ik ken iemand die least en alle kosten zijn voor haar plus het bedrag dat ze betaald aan de eigenaar uiteraard. maar ze heeft dan wel ook 100 procent zeggenschap over het beestje!
ze mag hem alleen niet verkopen.
Hun hebben in hun contract een soort jaar regeling dat elk jaar mag de voormalige eigenaresse zeggen of ze verder mag leasen ja of nee,maar daar moet ze wel een goede reden voor hebben.
ze mag het contract in dat geval wel verbreken mocht het beeste verwaarloosd of mishandeld worden dan word het contract met onmiddelijke ingang beiendigd.

ik zou in jou geval ewoon kijken wat voor voorwaarden je zelf hebt om te verleasen.
als je alle voorwaarden hebt laat het even nakijken door een advocaat. dan weet je zeker dat het goesd zit

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:36

ik zou in jou geval gewoon kijken wat voor voorwaarden je zelf hebt om te verleasen.
als je alle voorwaarden hebt laat het even nakijken door een advocaat. dan weet je zeker dat het goed zit[/quote]

idd kijken of jullie er zo uit kunnen komen en dan laten bekijken of het rechtsgeldig is

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:18

Ik heb ooit eens een contracje laten maken door de advocaat en dat koste maar liefst 500,- dus dat maar even niet meer, daarom was ik meer op zoek naar voorbeelden

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:36

voor mij lekker makkelijk ik heb advocaten in de familie als je een contract opsteld vraag ik anders wel even of iemand hem na wil kijken ..