Böckmann??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Böckmann??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:47

Wat vinden jullie van de böckmann trailers?
Welke dingen zijn er echt fijn bij als optie?
Welke dingen zijn er minder bij deze trailers?
Welke hebben jullie (vb. comfort, master,...)?
Wat kosten ze ongeveer?

Alvast bedankt allemaal!

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:58

Böckmann trailers hebben een zeer goede kwaliteit. En voor die kwaliteit betaal je ook, want ze zijn zeker niet goedkoop.
Heb er zelf geen echte ervaring mee, want het ging ver boven mijn budget.

Anne_Lieke

Re: Böckmann??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:10

ik heb er zelf geen een, maar wel eens een geleend van anderen.
ik vind het echt een superfijne trailer; ook als je dr in staat, lekker ruim. en hele goede wegligging...

qua prijs etc kan ik er eigenlijk niks over zeggen, omdat ik er zelf geen een heb.....

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:12

verder niemand ??

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:24

Wij hadden een Bockman. Eigelijk vanwege de toch iets lagere prijs dan andere geloof ik en ik wilde een met houten buitenkant (ik vond toen voor fjorden een superplastic iets TE )
En we kozen voor Duitse degelijkheid. Moet zeggen dat we hem nieuw gekocht hadden (tweede hands waren ze maar een klein beetje goedkoper want we wilde niet te oud). We hebben er nooit wat mee gehad. Geen reservewiel want ik ga die toch niet langs de weg monteren...dan bel ik wel iemand op. Maar het kan natuurlijk handig zijn.
Wel hadden we de versnelde grepen, doe heet dat je van buiten de stangen achter de paarden kan loshalen (maar volgens mij is dat inmiddels standaard). En we hadden er zelf ogen aan gemaakt (er zat weinig oog aan waar jeje paard aan vast kon zetten).
Geen gegoten vloer want ik zie liever dat mn vloer verrot is.
En ook geen zadelkamer want we hadden gewoon een steun voorin gemonteerd (en die van ons eten geen zadels).
Inmiddels hebben we vanwege een 3-span nu een schamelaanhangwagen van 5 mtr..ook lekker luxe

OFF topic:
Haha...die kleine kerel heeft in zijn jeugdleven nog wel dwars voorin de trailer gestaan hoor . Tot ie eruit groeide. We hadden een schotje boven zn rug gemaakt zodat zn tante hem niet kon bijten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:35

mijn eerste böckmann beviel zo goed dat we nu weer een nieuwe böckmann gekocht hebben
ik ben nog wezen kijken naar een andere merken
maar die konden niet tippen aan de böckmann kwaliteit (zeker qua afwerking)
mijn volgende wordt dus zeker weer een böckmann
je krijgt er ook een hoge inruilwaarde voor terug (ik heb mijn oude particulier verkocht en een hoge prijs gekregen (trailer was 10 jaar oud)
ik heb nu gewoon de (iets duurdere) houten Duo met plastic tussenschot en zwarte kap
was iets van 6000 euro kwijt

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:36

We hebben ook een böckmann, polyester-uitvoering, model classic, nieuw gekocht (is nu wel al enkele jaren geleden ).
Als je meer wil weten mag ja altijd pb'en.

site: http://www.boeckmann.nl

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:02

Wij hebben ook een Böckmann. Eentje uit 1983 en dus al ruim 20 jaar oud. Super trailer, goed solide en goede wegligging. Natuurlijk heeft zo'n oudje zijn hoognodige reparaties nodig maar als je dit goed bij houdt kunnen ze nog jaren mee.
Een ervaren en jarenlange paardeneigenaar zei ons ooit eens: "Een Böckmann? Die krijg je niet kapot als je hem goed onderhoudt."

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:05

Wij hebben ook een polyester Böckman trailer. Model Genius.

We vinden het een geweldige trailer.
Die van ons is tweepaards.
Extra ruim.
Zadelkamer erin.
Heerlijk lekker luxe
We willen geen ander meer dan Böckman

mikolaiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:07

heb er ook een. Bevalt prima. Super kwaliteit zal niet snel een ander merk nemen;)