Rembours verzenden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Rembours verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:44

Ik heb via bokt een deken gekocht, waarvan ik het geld nog moet overmaken. Nou ben ik vorige keer opgelicht via bokt. Ook met het kopen van een deken. Nou wil ik zeker weten dat ik de deken ook echt ontvang. Ik was in het sticky aan het kijken van "eenmaal andermaal"

Citaat:
Neem geen overbodige risico's
Zorg dat je extra voorzichtig ben als het om grote bedragen gaat. Een manier om meer zekerheid te krijgen is onder rembours verzenden. Je betaalt dan pas aan de postbode die er op zijn beurt voor zorgt dat het geld bij de verkoper terecht komt.

Nou wil ik graag dat mijn pakket via rembours word verzonden. Heeft iemand dit al vaker gedaan. En hoe werkt dit. Of heeft er iemand een ander idee?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:51

onder rembours verzenden is heel makkelijk, ook gewoon via het postkantoor.
kost wel extra !
anders misschien de helft betalen en de helft als je het pakje hebt ?

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:28

Ik heb vandaag ook geinformeerd omdat iemand mijn halster wilde kopen onder rembours. Het pakketje zou zo'n 2 kg wegen en dan kwamen er ongeveer 15 euro aan kosten bij. Het ligt aan het gewicht van het pakketje wat er extra bij komt. Toen heeft de koopster toch maar besloten het geld zo over te maken.

Dat is het nadeel eraan: de hoge kosten.
Voordeel is natuurlijk dat je zeker weet dat je je geld (of je deken) krijgt.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:52

ik heb mijn zadel via rembours ontvangen, was erg handig! Ze komen 2 keer langs en na die 2 keer kun je het pakketje afhalen van het postkantoor.
Dit zijn de prijzen:
0-5 kg --> € 13,25
5-10 kg --> € 15,50
10-20 kg --> € 17,50
20-30 kg --> € 19,60
(op www.tpgpost.nl staan alle voorwaarden)
Dure dingen zou ik altijd onder rembours laten verzenden, het geeft je net wat meer zekerheid. Je weet dan iig dat je 'iets' hebt ontvangen, of het dan heel of stuk is is natuurlijk nog de vraag, maar dat risico loop je gewoon.

santie

Re: Rembours verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:17

onder rembours, klinkt makkelijk maar..... de verkoper betaald ook nog eens 6% van de verkoopprijs, aan de tpg, en als de koper om welke reden dan ook het pakje niet afhaalt, weigerd, oid, moet je zelf de rembourskosten betalen, om het pakje weer terug te krijgen, althans zo ging dat de vorige keer bij mij. € 15.50 gewoon weggegooid

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:44

ik verkoop best veel via internet en koop ook

maar altijd eerst geld overmaken en de dure dingen met extra aansprakelijkheid versturen
dan ben je tot 500 euro verz

en ik vraag ook naar het adres en telnr en bel dan ook eerst.
gelukkig is het op deze manier nog altijd goed gegaan

maar via bokt heb ik ook 1x met iemand problemen gehad,zij stuurde het gekochte ook niet op en ik had een vals telnr en adres gekregen wat ik niet gecontroleerd had

maar na veel rondbellen toch haar familie te pakken gekregen en na 3 weken is het alsnog opgelost.
ik werdt wel voor vanalles en nog wat uitgemaakt door een vriendin van haar,dus bij deze mensen koop ik also nooit meer wat

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:00

Ik heb nog nooit wat onder rembours verstuurd of laten bezorgen, puur omdat ik het veel te duur vind. Dan haal ik het liever op, want voor 20 euro rijd ik met gemak naar de achterhoek en weer terug, op LPG...

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:11

dat staatje klopt wel maar .... komt verzekering bij die gaat over de waarde + 1 % (geen 6 dus ) voor administratie kosten vd tpg

rembours is niet zalig makend ook zo kunnen ze je oplichten hoor
(heb hier ook wel een siets heeel anders dan HET product verkregen onder rembours , hje moet ook eerst betalen en tekenen daarna pas pakketje open maken ,..)

als iemand wil bedriegen doet die dat toch wel

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:35

Inderdaad, ook een rembours zending geeft geen 100% zekerheid, er kan gewoon een stapel oude kranten inzitten.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 08:43

Hmm oke. Toch maar niet onder rembours dan. Ik heb wel al 2 adressen van haar gekregen. Die adressen had ik al via internet gevonden.

Bedankt.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:01

Ja idd je moet eerst de postbode betalen en daarna kun je in het paket kijken.Zit er nu niet je deken in maar oude kranten dan ben je alsnog opgelicht en de postbode is dan al weg met jouw geld.Het kost je alleen maar veel meer geld en je hebt geen enkele zekerheid.

En wat mijn vriend laatst had.Die had iets opgestuurd naar iemand en die wilde ook zekerheid en die mocht dus niet in het paket kijken voor hij betaald had en heeft het niet aangenomen.Weg geld van de rembourskosten.Gelukkig doet niet iedereen dat en heeft hij het alsnog verkocht maar wij sturen nooit meer wat weg onder rembourskosten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:31

monsera schreef:
Ja idd je moet eerst de postbode betalen en daarna kun je in het paket kijken.Zit er nu niet je deken in maar oude kranten dan ben je alsnog opgelicht en de postbode is dan al weg met jouw geld.Het kost je alleen maar veel meer geld en je hebt geen enkele zekerheid.

En wat mijn vriend laatst had.Die had iets opgestuurd naar iemand en die wilde ook zekerheid en die mocht dus niet in het paket kijken voor hij betaald had en heeft het niet aangenomen.Weg geld van de rembourskosten.Gelukkig doet niet iedereen dat en heeft hij het alsnog verkocht maar wij sturen nooit meer wat weg onder rembourskosten.

ik heb een keer een zadel onder Rembours gekocht,ook betaald aan de postbode
maar deze bleef erbij tot ik in de doos gekeken had wat er in zat.
zij was mijn getuige!

had ze dat niet willen doen had ik het denk ik ook niet aangenomen!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:20

Onder rembours verzenden zitten ook vele nadelen zowel voor koper als verkoper. je kan inderdaad beter adres en telefoonnummer vragen en even bellen. Ik geef meestal telefoonnummer aan mensen die het niet vertrouwen zodat ze me kunnen bellen.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:07

Het blijft link vind ik om iets te kopen zo, (doe het zelf ook hoor), maar ik zou nooit maar dan ook nooit eerst geld over maken. Ik heb laatst een rijbroek via marktplaats gekocht onder rembours. En ik heb tegen de postbode gezegt dat ik hem eerst wilde openmaken als die rijbroek er niet inzat dan kon hij het pakketje weer meenemen. Daar had hij alle begrip voor en vond het geen probleem. De rijbroek zat er gelukkig wel in.