Nadat Mandy (NaVy!) endurance was gaan rijden, heeft ze mij 'aangestoken'!
Zodoende ben ik me ook steeds meer gaan interesseren voor de de endurance, en Mandy en ik hebben ook samen 'endurance gericht' getraind.
Ik heb in Austerlitz een keer de endurance 'uitgeprobeerd', om te kijken of het wat voor mij en Tiko was. Opzich hebben we hem goed uitgereden met een hele nette hartslag, alleen werd voor mij de pret enigzins gedrukt door het feit dat Tiko de trailer niet inwilde, hij er uiteindelijk er ingeslagen is (waar ik me Heel erg schuldig over voelde tegen over Tiko) en dat ik me er tijdens de rit al zorgen over maakte hoe we hem in hemelsnaam hem er bij terug weg inmoesten krijgen (kortom, k was een beetje down en depri tijdens de rit). Hierdoor heb ik het gevoel dat we niet echt hebben kunnen genieten. Ik wil het dus iig nog een keer proberen en daarna waarschijnlijk helemaal gaan voor de endurance..... Helaas is dit volgensmij dus onmogelijk!
Ik heb een paar erg grote problemen die het volgensmij onmogelijk maken endurance te starten:
1) GELD --> ik moet vrijveel aan Tiko zelf betalen, hiervoor heb ik een baantje genomen, ik zou misschien wel 1 wedstrijd per maand kunne nbetalen, maar ik moet ook een trailer huren (ca. fl. 75 per keer).
2) TRAILER--> Ten eerste heb ik geen trailer, ik kan er wel een lenen, maar die vertrouw ik niet! en dan vooral de bodem en trekhaak niet, en ik wil niet het risico nemen dat Tiko door de trailer bodem zakt! Ik kan het financieel gezien niet opbrengen om steeds een trailer te huren, en een traler kopen is al helemaal niet mogelijk binnen mijn budget!
3) GROOOM/CHAUFFEUR --> ik wil het liefst een vaste groom, maar ik kan het niet maken tegenover mijn vader om me elke wedstrijd te brengen en te groomen. Dit omdat hij ten eerst er zelf totaal geen plezier in heeft en ten tweede omdat hij dan zijn weinige vrije tijd niet in zijn eigen hobby kan steken, maar hij dat in die van mij moet doen (een paar keer kan ik het wel vragen maar nie te vaak). Dan is er wel nog iemand die mij kan brengen, dat wil hij ook wel af etn toe doen, maar hij wil er nix voor hebben, dat vind ik super aardig, maar dan voel ik me schuldig om het hem te vragen, heb ik het g evoel dat ik wat terug moet doen.>>>ik voel me daar nie echt lekker bij!
4) TIko! Tiko heeft een trailer probleem! Ik krijg m er nauwlijks in, en ik voel me zeeeeer schuldig als ik hem een tik geef ofzo, en k kan er gewooon depressief van worden dat Tiko gewoon nie tluisert! ik weet nml 100% zeker dat het bij Tiko voor een heel groot deel verzet is ipv angst! Daardoor kan je zeggen dat het 'rechtvaardig ' is om het te straffen, maar ik wil dat eigenlijk zo min mogelijk doen! Ik ben te watterig om het probleem aan te pakken dmv. veel oefenen (en tijdens school weken heb ik daar ook ABSOLUUUt geen tijd voor). Maar stel ik zou i n een vakantie elke dag oefenen ben ik bang dat ik op een g egeven moment mijn geduld weer verlies en hem ga straffen tegen mijn zin!
Voor mijn gevoel is het door een combinatie van de bovenstaande redenen onmogelijk voor om te starten! Vooral omdat mijn ouders (momenteel) niet in staat zijn financieel bij te springen!
Zou er iemand een mogelijkheid weten om toch te starten, of is iedereen het er over eens dat dit een 'verloren zaak' is ????
Ik vind het Heel Erg SUper jammer, want ik wil heel graag vaker starten, en ECHT endurance gaan rijden......
K hoop dat iemand mij kan helpen.....
Sorry, t is een beetje lang stukje geworden
)