Wat gedaan met oudere paarden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Wat gedaan met oudere paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:03

Beetje een vervelend onderwerp misschien:

Ik ben momenteel in het bezit van drie paarden. Twee ervan zijn achtien en twintig jaar oud en kunnen door omstandigheden niet meer bereden worden (wel wandelen maar echt rijden niet meer). Mijn derde is acht maanden oud. Nu heb ik me altijd voorgenomen om mijn "oudjes" bij te houden en ze een mooie oude dag te geven maar ik begin zo stilaan het rijden te missen... Er kan absoluut geen vierde paard bijkomen en mijn "oudjes" naar de slacht doen zie ik ook niet zitten.

Nu vroeg ik me af of er plaatsen zijn waar je je paard een mooie oude dag kan geven? Liefst in België want het is niet zo dat ik van ze af wil en ze nooit meer wil zien maar ik probeer de beste oplossing te vinden voor mijn probleem.

Alvast bedankt om dit te lezen en ik hoop stilletjes op enkele reacties...

romatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:08

Je kan ook een advertentie op internet zetten, waarschijnlijk zijn er best mensen die jouw paardje een goed tehuis kunnen/willen bieden.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:03

je hebt van die rusthuizen waar je ze goedkoop onderdak kan geven...weet niet waar die in belgie zitten maar ze zijn er vast !
of ergens voor de gezelschap ?!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:10

Pfff, moeilijk onderwerp...

Ik had een 20 jarige pony die niet meer bereden mocht worden, daarvoor ben ik toen bezig geweest met een kinderboerderij. Ik werd wakkergeschud toen ze vroegen of ze het zadel er ook bij konden krijgen

Deze pony moest op een gegeven moment op speciaal beslag en pijnstillers en toen was het al redelijk snel over...

Dus wees alsjeblieft heel voorzichtig met waar je ze naartoe brengt!

Succes

jemke

Re: Wat gedaan met oudere paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:32

Kijk wel uit met particulieren ,er is laatst op tv(Ned 2) nog een progamma (dacht Radar ) geweest over mensen die ook dachten dat hun paard een lekkere oude dag zou krijgen bij zo iemand maar het ene paard was doorverkocht en de ander naar de slacht gebracht ,dus controleer zo`on adres goed .Woon je ver van de nederlandse grens af ??In de buurt van Rotterdam zit een heel goed bejaarden huis voor paarden .En in brabant zijn ze ook vast wel ,deze zijn echter niet gratis .Je betaald een x bedrag per maand maar het paard blijft van jouw,dus ook de dierenarts kosten eventueel .

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:30

zou je niet het paard van iemand anders kunnen rijden? ( soort bijrijd paard ofzo?)

Nannes

Re: Wat gedaan met oudere paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:12

Zijn er geen mensen bij jouw in de buurt die een weidemaatje zoeken voor hun paard? Soms zijn er mensen die een oud paard/pony zoeken voor hun eigen paard zodat ze niet alleen op de wei staan.

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:28

Ergens een fijne wei zoeken waar ze van hun oude dag kunnen genieten.
Bij ons staat er eentje van 30 jaar lekker te genieten van haar oude dag, samen met haar 22 jarige "vriend" ( die kan wel nog gereden worden).
Haar eigenaars komen nog dagelijks en doen wat fysiotherapie oefeningen met haar en wat balkjes lopen en soms buiten wandelen.

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:32

Vraag of je ze ergens kan neerzetten als gezeldschaps pony,
daar heb je namelijk veel vraag naar,
mensen die wel een gezeldschaps pony willen om bij hun pony/paard te zetten, maar hebben er geen geld voor..

dus kijk rond, en hou je oren goed open,

kijk op internet, en vraag het aan mensen met paarden..
grote kans dat je snel wat vind

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:33

En meestal vervallen de kosten dan gewoon tegen elkaar.. Hun hebben een leuke gez pony en Jij hebt stalling, alleen dierenarts is voor jou!

Mausie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:48

Aan iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik ben echt heel hard op zoek naar een goede plaats voor hen, en idd ze aan "zomaar" om het even wie meegeven zou ik nooit kunnen. Ik moet zelf WETEN dat ze goed staan. Ik zal idd oren en ogen moeten openhouden.

femke_harley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:06

wij hadden ook een paardje staan die was rond de 25 (ouder misschien) maar die hebben ze naar een rusthuis gedaan... en daar heeft hij het naar zijn zin...

ik heb zelf ook een verzorg shetjj die 24 is en niet meer wordt bereden... dus daar wandel ik mee en lekker losgooien enz...
het zal misschien voor jou anders zijn dat het je eigen paard is maar ik heb dr nog meer (3 verzorg) en ik zou ze echt niet kwijt willen...

ik hoop dat je een goede beslissing neemt.. voor jou en voor je paarden