Speciale sporen en teugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Speciale sporen en teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 15:13

Ik ga het bijna opgeven, ik heb zo'n 1,5 jaar geleden een goud/koper kleurig sporensetje gekocht, ik meen dat het een serie was van een nederlandse dressuuramazone, Imke Bartels of Marlies van Baalen?
Een van die 2 in elk geval, ik dacht in samenwerking met Sprenger? Ze hadden allemaal verschillende 'soorten' sporen, in metaal en goud kleur, en deze waren allemaal heel fijntjes afgewerkt.
Helaas ben ik in die 1,5 jaar gegroeid en heb ik echt langere spoortjes nodig om nog goed bij mijn pony te komen.
Zodoende ben ik dus opzoek naar die sporenlijn maar kan ze nergens meer vinden.
Iemand enig idee waar ze ze nog verkopen of waar ze soort gelijke hebben? Het gaat hier om goud/koperkleurige sporen, stomp en zo'n 35mm lang.

Nog zo'n moeilijk punt om te vinden zijn rubberteugels met gouden gespjes.
Ik rijd met een goldline hoofdstel maar kan totaal niet overweg met die stomme webband teugels. Heb er dus ook zo snel mogelijk mijn lievelingsteugels aangehangen, van die hele dikke teugels met aan de onderkant rubber. De ene kant is dus leer en de andere kan rubber, waardoor ze heel dik zijn.
Helaas helaas zijn deze gespen zilver en staat het gewoon net niet zo mooi.
Ik zoek juist dié teugels met óf gouden gespen óf samaursluitingen.
Of ben ik nu opzoek naar iets onmogelijks?

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:17

Blijkbaar is mijn zoektocht dus echt hopeloos?

Sim

Re: Speciale sporen en teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:19

Je zou ook aan een ruitersportzaak/zadelmakerij of gewone schoenmakerij bij jou in de buurt kunnen vragen of ze goudkleurige gespjes aan je teugels willen maken.
Die gespjes zou je eventueel zelf bij een fourniturenzaak kunnen kopen.

Zelf ben ik ook lang op zoek geweest naar teugels met gouden sluitingen. Gelukkig heb ik er wel een paar gevonden, maar weet helaas niet meer waar.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:52

Van Baalen heeft een contract met Imperial Riding, grote kans dat je daar een stel sporen van hebt. Kan je ruitersportzaak niet zo'n stel sporen bestellen? Het lijkt me sterk dat zulke sporen niet gemaakt worden.

Heb even zitten neuzen, maar 't is niet eenvoudig iets koperkleurigs te vinden.

Voor wat betreft je teugels sluit ik me aan bij Simmie.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:48

Had/heeft Jos Lansink ook niet alles goud/messing aan de hoofdstellen zadels ed? BR jos lansink collectie eens opzoeken/raadplegen.

www.oxer-ruitersport.nl heeft in ieder geval goudkleurige sporen.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:32

ik heb ook inderdaad 'gouden' sporen (en riempje) van imperial riding.
Maar dat is een spoortje van 1 cm. Ik weet niet of ze die ook nog in andere maten hebben?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:46

Sprenger heeft ook sporen in die kleur, in alle soorten en maten.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:48

Je kan ook de gespen zelf in die kleur spuiten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:21

Sprenger heeft gewoon Argentaan spoortjes, maar ik neem aan dat deze spoortjes nog een apart model hebben. Kun je niet gewoon eens naar Sprenger bellen/mailen met je vraag?

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:57

in de meeste ruitersportzaken willen ze deze dingen gewoon voor je bestellen hoor, dus breng je spullen even mee en vraag wat ze hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:35

ik heb ook teugels met goudkleurige gespen. koop ze altijd gewoon bij langeraap. maar of ze die teugels die jij wilt ook hebben weet ik niet.

idd gewoon ff vragen of je ze ergens kunt bestellen.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:31

heb je een pb gestuurd

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:06

Ik heb goudkleurige sporen met een grof wiel. Deze zijn wel iets van 3.5 cm. Maar stompe sporen in goudkleur heb ik niet.

Hoewel ik ook diverse dingen met koperkleurige gespen heb, gebruik ik alles door elkaar. DAcht je nu echt dat een jury het ziet?
ZElfs wel eens met reflecterende gele sporenbandjes gestart en nooit een opmerking gehad.
Wel moet ik toegeven dat ik het wel mooi vind al dat koperkleurige spul. Heb een hoofdstel met koperkleurige gespen gehad (is er nog, maar is voor inrijden, zal wel snel lelijker worden), koperkleurige beugels, koperkleurige gespen aan de beugelriemen, sporen.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 09:15

Het is alweer een week of 2 geleden dat ik dit topic opende en ben gelukkig al iets verder in mijn zoektocht.
Ik heb een paar stompe goudkleurige sporen gevonden als alternatief, alleen staat er op de site geen lengte van 35 mm vermeld.
De langste die ik zie staan is 26 mm, dus heb zojuist even een mailtje gestuurd, wie weet .

Ik ga denk ik vanmiddag even bij de schoenmaker langs met de vraag of deze gespjes over kan en wil zetten, ik heb natuurlijk de originele (webband) teugels die bij het hoofdstel met de koperen gespen hoort hier liggen en het paar teugels waar ze aan moeten komen ook.

@ Germie; ben ik met je eens hoor, maar ik rijd nu al zo lang met een goudkleurig afgerwerkt hoofdstel en teugels die zilveren gespen hebben dat ik het nu toch echt een beetje zat wordt.
Anders kan ik natuurlijk net zo goed mijn zilverkleurige beugels en sporenriempjes weer uit de kast halen .
Punt is ook dat mijn pony gewoon het lekkerste loopt op een koper bitje, en als alles dan mooi combineerd vind ik het gewoon veel sjieker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:37

Ilse schreef:
@ Germie; ben ik met je eens hoor, maar ik rijd nu al zo lang met een goudkleurig afgerwerkt hoofdstel en teugels die zilveren gespen hebben dat ik het nu toch echt een beetje zat wordt.
Anders kan ik natuurlijk net zo goed mijn zilverkleurige beugels en sporenriempjes weer uit de kast halen .
Punt is ook dat mijn pony gewoon het lekkerste loopt op een koper bitje, en als alles dan mooi combineerd vind ik het gewoon veel sjieker.

Het is inderdaad wel mooi alles bij elkaar. Maar ik vind bruin tuig met zwart tuig ook heel mooi. Het hoeft van mij niet allemaal in 1 kleur te zijn. En een jury ziet het toch niet. Het gaat mij om de kwaliteit. Als je alles in een goede kwaliteit bij elkaar kunt vinden zal ik het ook doen. Maar anders maar een afwijkend kleurtje er bij.

Ik heb dus beugelriemen met koperkleurige gespen. Helaas is het geen stubbenkwaliteit leer, het wordt wat sneller lelijk. Maar ik ga dus niet weer op zoek naar beugelriemen met koperkleurige gespen, dan liever een echt A-merk met zilverkleurige gespen (over laten zetten gaat mij ook wat te ver).