Welke chap voor brede kuit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke chap voor brede kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:35

Vanwege een enkelblessure kan ik niet rijden met normale rijlaarzen. Ik heb ruimte rond de enkels nodig, en dus zijn jodphurs met chaps voor mij dé oplossing.

Gelukkig mag je tegenwoordig wedstrijden starten met gladlederen minichaps (dus NIET de suede uitvoering).

Nu heb ik behoorlijke kuiten, waarmee ik niet in normale chaps pas. Met het vinden van normale suede minichaps had ik al wat moeite, maar na wat doorzoeken heb ik die nu gevonden om lekker mee buiten te rijden.

Ik zit er aan te denken om binnenkort wedstrijden te gaan starten met mijn paard, maar daarvoor heb ik dus gladlederen chaps nodig. En die heb ik nog niet gevonden in grotere maten. De meeste chaps vallen erg klein uit, waardoor ik vanaf mijn 15e levensjaar al niet meer in normale chaps pas, zelfs niet de maatjes XL, terwijl ik toen nog niet eens dik was, maar door het vele fietsen gewoon grote kuiten had.

Groter dan XL worden ze meestal niet geleverd.
Dat is een kuitomtrek van 42cm. Mijn kuitomtrek is momenteel 48/49cm, omdat ik heel erg veel fiets.

Is er iemand die toevallig weet welke fabrikant ook grotere kuitmaten levert in gladledere mini chaps, of iemand die een zadel/schoenmaker kent die ze voor een niet te idiote prijs kan maken?

Kelly87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:39

Ik heb zelf pas nieuwe chaps gekocht. Harry's Horse Amara in de maat XXL. Ik heb zelf dus ook behoorlijke kuiten (maar wel weer een slanke enkel :S). De chaps zitten bij mij erg goed, ze zitten heerlijk! Ze zijn gemaakt van Neoprene en afgewerkt met kunstleder. Je hebt veel maten, van XXS tot XXL en ze zijn gewoon machinewasbaar Misschien is dit wat voor je? Ik ben er erg over te spreken en vond ze niet duur.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:07

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de Petrie gaither er ook in grotere maten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:33

@Kelly87:

Ik heb nu al suede chaps, maar daar mag je niet mee starten op wedstrijden. Dus vandaar mijn oproep voor gladlederen mini chaps, waarmee je wel mag starten.

De HH Amara worden door de KNHS niet geaccepteerd, net als mijn huidige suede mini chaps....

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:35

Viv(van tjo ) Heeft der gaithers op maat laten maken! Hebben wel aantal weken levertijd, maar ze was er super blij mee! Informeer bij je ruitersportzaak (of had je dat al gedaan )

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:37

kijk effe op deze site http://www.xlequestrian.nl/index.php/cPath/42

Ik heb zelf ook dikke kuiten 51 cm. Ik heb nog nergens een passende chap gevonden.

Misschien kun je de grootste maat kopen en dan een stuk stiek in laten zetten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:41

Mocca schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de Petrie gaither er ook in grotere maten.

Ik heb ze tot nu toe slechts tot kuitmaat 41cm gevonden. Op de website van Petrie staat er verder geen info over tot welke maat ze kunnen worden gemaakt

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:42

recticline heeft gladlederen chaps van ornd de 90 euro
ook heeft Petri gladlederen (bij freddy's heb ik die aangehad)

ik heb ook dikke kuiten en heb deze twee op mijn maat gepast

(had alleen geen geld meer ze te kopen)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:46

Ipsilonka schreef:
Viv(van tjo ) Heeft der gaithers op maat laten maken! Hebben wel aantal weken levertijd, maar ze was er super blij mee! Informeer bij je ruitersportzaak (of had je dat al gedaan )

Op maat laten maken is wellicht een idee inderdaad... Maar daar zal bij Petrie ook wel een behoorlijk prijskaartje aan zitten.

Ik heb een paar maanden geleden net een compleet nieuw zadel aangeschaft, en zojuist mijn splinternieuwe custom-made hoofdstel uit Azië binnen gekregen. Dus de grote spaarpot is momenteel behoorlijk op. Nu kan ik best een euro of 150,- missen, maar veel meer eigenlijk niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:47

Oh, van Recticline had ik nog niet gehoord! thnx voor de tip, ik ga even rondsnuffelen of ik daar wat meer over kan vinden!

Kelly87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:56

Hypofocus schreef:
@Kelly87:

Ik heb nu al suede chaps, maar daar mag je niet mee starten op wedstrijden. Dus vandaar mijn oproep voor gladlederen mini chaps, waarmee je wel mag starten.

De HH Amara worden door de KNHS niet geaccepteerd, net als mijn huidige suede mini chaps....

Ow sorry, heb daar geen verstand van want ben zelf een recreatieruiter. Maar de Amara heb je ook in Neoprene, of mag je écht alleen gladlederen? Nou ja, ik hoop dat je wat vind...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:01

Het gaat echt alleen om die gladlederen chaps die op rijlaarzen lijken, anders mag je er niet mee starten.

VeraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:04

Ik heb ook ballon kuiten. En ik heb op maat gemaakte Petrie gladlederen chaps. Gewoon bij de plaatselijke ruitersprtzaak op laten meten. Hartstikke mooi. Ik had ze binnen 3 weken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:06

Naar dit type ben ik dus op zoek...:

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:06

VeraM schreef:
Ik heb ook ballon kuiten. En ik heb op maat gemaakte Petrie gladlederen chaps. Gewoon bij de plaatselijke ruitersprtzaak op laten meten. Hartstikke mooi. Ik had ze binnen 3 weken.

Hoi VeraM,

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je daarvoor ongeveer betaald hebt? Dan heb ik een indicatie.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:12

zijn de herenmodellen niet iets voor je ?? misschien stom hoor maar die hebben vaak wat bredere kuiten dus wie weet. zo op het oog zie ik niet heel veel verschil verder....

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:14

Ik heb chaps van petrie op maat laten maken (ivm klapkuitjes) en was 15 euri op de normale prijs kwijt, koopje dus.. en ze zitten als gegoten!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:20

kekaro schreef:
zijn de herenmodellen niet iets voor je ?? misschien stom hoor maar die hebben vaak wat bredere kuiten dus wie weet. zo op het oog zie ik niet heel veel verschil verder....

Ik heb niet specifiek op heren of dames modellen gezocht. Want met mijn schoenmaat 43 ben ik ook al mijn hele leven gewend om op uni-sex schoenen te moeten lopen.
Dus al het passende is inderdaad welkom. Maar de meeste chaps komen in uni-sex uitvoering, dus is er nagenoeg geen verschil.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:20

@vippie: dat is inderdaad een koopje!

Villa

Re: Welke chap voor brede kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:08

Een vriendin van mij had ook Petrie chaps geheel op maat laten maken, alleen was zij wel 120 euro kwijt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:13

Ik heb net hele mooie Ariat Crown Chaps zien staan... is er toevallig iemand die met deze chaps ervaring heeft? Ze gaan in ieder geval standaard t/m kuitmaat 44,5cm, dat is al meer dan alle andere chaps die ik ben tegen gekomen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:40

ik heb op maat gemaakte petrie's heb zelf kuitmaat 45. Ze zitten heerlijk en zijn op leren jophurs net laarzen. Normaal kosten ze 79.95 en op maat gemaakte 89.95 geen geld dus kun je gewoon bij je ruitersport zaak bestellen

hier een foto van de mijne

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:41

0_bleu schreef:
Een vriendin van mij had ook Petrie chaps geheel op maat laten maken, alleen was zij wel 120 euro kwijt.

is ze flink afgezet zie mijn bovenstaande bericht

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:03

Phoe ja zeg... zonde van haar geld, maar miss heeft ze wel een ander model ofzo. Ik zou het niet weten

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:09

is maar 1 model van. misschien andere kleur? ze zijn er dacht ik ook in het bruin, die wilde ik graag hebben maar mag je niet mee starten