Mijn paard is bang voor andere paarden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wouwke1

Mijn paard is bang voor andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 12:28

Een tijdje geleden is mijn paard door een ander paard geschopt. Sinds die tijd is ze erg bang geworden voor vanalles.

Maar vooral voor paarden die briesen of zwaar ademen. Gisteren bijvoorbeeld probeerde ik om los te rijden voor onze eerste wedstrijd. Maar elke keer als er maar een paard haar tegemoet kwam of van achteren naderde dan was ze in paniek.

Vorige week was ik samen met een vriendin en haar pony (die bij ons op stal staat) naar de bossen geweest. Dit ging in het begin vrij goed maar op het moment dat we richting stal gingen, werd de pony wat onrustiger en begon zwaarder te ademen. Toen durfde ze niet meer langs de pony te lopen.

Weet hier iemand een oplossing voor?

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:30

Veel lang andere paarden rijden, je paard lekker kriebelen en gerust stellen. En buitenrijden is ook een goede, ga gewoon niet zo lang. En iedere keer iets langer, en goed belonen als je paard het goed heeft gedaan. Denk dat er verder niet veel te doen valt.

RUBYWHITE

Re: Mijn paard is bang voor andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:40

Hoe ben jij als je op je paard zit? Kan t niet zo zijn dat je bijv. al anders gaat zitten omdat jij "denkt" dat hij misschien kan schrikken? Ruiters kunnen ook angst over brengen op een paard, ik weet natuurlijk niet of het bij jou zo het geval kan zijn.

Je paard zal wel goed geschrokken zijn, maar is het echt angst wat er van hem af komt of meer een schrik reactie omdat hij oplettender is?