3 in 1 beschermers in de zomer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

3 in 1 beschermers in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 10:18

Ik heb 3 in 1 beschermers voor de voorbenen die echt heerlijk warm zijn in de winter voor mijn paard, maar nou vroeg ik me af of jullie ook gewoon in de zomer met ze rijden..

Ze zijn natuurlijk vrij dik en ik merk nu al dat als het wat warmer is, dat haar pijpbenen ook erg warm zijn. Nou rijd ik ook erg intensief..

Mijn vraag dus; kunnen 3 in 1 beschermers ook in de zomer, of wordt dat te warm.

Alvast bedankt...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:37

Sowieso moet je uitkijken met beschermers dat de benen niet te warm worden.Pezen worden warm met werken en moeten deze hitte kwijt kunnen.

Heb op een EHB cusus voor paarden eens een dia gezien van een paard met zogenaamde "gekookte" peesjes. Paard was op hol gegaan op strand en is uiteindelijk afgemaakt ter plaatse. Dit is natuurlijk weer een uiterste en komt bijna nooit voor.
Foto was gemaakt door DA Rob van Wessum, van de KLPD.Was een politiepaard.

Eigenlijk zijn ordinaire peeskappen dan het beste.Ik heb ook Prof. Choice beschermers tegen het aantikken.Zitten ook rondom vast Zijn benen worden hier ook warm onder, vooral in de zomer.
Heb er nog geen problemen mee gehad en gebruik ze al 10 jaar.
Zelfs op ritten van 4 a 5 uur op vakantie was er niks aan de hand

MarchaL

Re: 3 in 1 beschermers in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:27

Ik gebruik mijn 3-in-1 beschermers al jaren, zowel s'winters als in de zomer. Haar benen zijn in de zomer wel iets warmer met de beschermers maar niet extreem ofzo. Ik koel ze in de zomer wel altijd na het rijden. Tot op heden heeft mijn paard er iig nooit last van gehad.

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 16:11

Na het rijden doe ik ze ook altijd gelijk af en spoel ze idd af...

In ieder geval bedankt voor de reacties! Dan weet ik dat ik lekker kan doorhobbelen in de zomer