wat te doen als je even niet kan rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tasjee_bas

wat te doen als je even niet kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:02

heej
ik heb even een vraagje:
wat zou ik allemaal kunnen doen met mijn verzorgpony zonder te rijden,
want ik heb namelijk last van duizeligheid
(ik heb er medicijen voor en ze werken)
maar daardoor mag ik niet rijden van me ouders
en dit lijkt me ook het best dan.
heeft 1 van jullie misschien tips wat ik zou kunnen doen op de manege met mijn verzorgpony?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:06

mee rondstappen in de bak, of in het bos? gewoon even lekker een dag rust.. lekker poetsen enz.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:07

Vrijheidsdressuur, heel veel foto's maken, losgooien/longeren, heel veel poetsen, een lekkere taart maken voor hem met heel veel wortels/brood enz., met hem wandelen.
genoeg te doen .

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:10

Als je hem in training wilt houden longeren met een hulpteugel (net welke je fijn vindt). Wandelen, Vrijheidsdressuur inderdaad cursusje Natural Horsemanschip of noem maar wat.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:30

Voor info over bv vrijheidsdressuur en verder kun je op UZ terecht.
Daar is ook een hele duidelijke FAQ.
(dit ter info)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:55

ik zit zelf al bijna 5maand met rugklachten, als ik niet kan rijden rijd mijn vriendin mijn paardje bij of ik ga longeren. Al lijkt longeren me niet handig met duizeligheid verder laat ik haar ook wel los springen of ga ik er een stukje aan de hand mee wandelen. Verder vind ze verzorgen (dus borstelen, staart uitpluizen etc) ook erg lekker.

knightloekie

Re: wat te doen als je even niet kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:58

Ik kan straks ook een hele tijd niet rijden... Ik heb mijn vriend de opdracht gegeven om mijn paard 2 a 3 x in de week te rijden ! Verder ga ik hem longeren en lekker poetsen en wandelen

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:27

Nee, inderdaad.. Longeren word je nog veel duizeliger Ik zou vrijheidsdressuur of een hindernis baan met hem gaan doen. Lekker losgooien is ook een optie

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:48

Sfiejj schreef:
Nee, inderdaad.. Longeren word je nog veel duizeliger

oh jaa... had daar niet aan gedacht !! is idd geen optie

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:53

ik rij ook heel weinig.. ik gooi haar heel vaak los..wandelen.. laten springen over wat hindernisjes.. gekke dingen in de bak zetten en er langs lopen (van de week hadden we nog balonnen en slingers opgehangen zeiltjes neer gelegd).. een x los longeren (met balkjes).. gewoon een beetje aankloten..daar komt het opneer.. dan leer je je paard weer op een andere manier kennen
Wees creatief!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:58

Wandelen.. Aan de hand oefeningetjes doen of "spelen." Longeren, losgooien en heeeul veel foto's maken. picknicken (nu mss alleen wat koud )

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:47

Wat voor duizeligheid heb je?
Richting evenwichtsorgaan? Dus dat je bij bukken je eigen duizelig voelt enzo.
Of meer een ligt gevoel in je hoofd met duizeligheid erbij.

Als je last hebt van draaiduizeligheid zal ik voorlopig alleen maar gaan stappen en sommige vrijheidsdressuur dingetjes met je paardje ondernemen.
Ik heb een vorm van het syndroom van meniere en ik ben daardoor mijn hele leven lang altijd draaiduizelig (het ligt aan mijn evenwichtsorgaan). Wat ik vooral niet moet doen als ik weer duizelig ben is op mijn paard klimmen (goed dat jij dat niet doet!) en poetsen. Waarom niet poetsen? Omdat je dan de positie van je hoofd iedere keer veranderd (bijvoorbeeld bij het poetsen van de buik). Je kan natuurlijk wel aan de manen lopen frutten.
En absoluut niet longeren natuurlijk.
Mag ik vragen welke medicijnen je slikt? Cinnarizine? Daar moet je ook mee oppassen! Het vermindert je reactievermogen enorm en je kunt dan niet altijd snel reageren wanneer er iets gebeurt.

Als je meer vragen hebt over mijn duizeligheid o.i.d. mag je gerust een PB sturen. Ik weet genoeg over duizeligheid in combinatie met paarden

Succes!