Pony steigert uit angst, wat moeten we doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke1

Pony steigert uit angst, wat moeten we doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:25

sinds woensdag hebben wij een nieuwe pony, een shetlander van 4 jaar. Hij is nog niet opgeleerd en was ook mensenschuw. Ondertussen vertrouwt hij ons al een beetje.

we hebben enkel een probleem, telkens we proberen hem te laten wennen aan gewicht of iets anders, begint hij te steigeren.
Wij weten niet hoe we hem dat kunnen afleren.

Is er misschien iemand die ons kan helpen?

hopelijk krijgen we snel reactie want we kunnen zo niet verder

o0o_Jade_o0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:27

misschien eerst gewoon zijn vertrouwen helemaal winnen voor je begint met hem op te leren... (veel gaan wandele, samen leuke dingen doen, ....)

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:29

Hoe vaak heb je dit topic geopend? Ik heb al in hetzelfde (maar ander) topic gereageerd. Ik ga TEMmen...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:30

Ik neem aan dat je het gewicht wil doen om hem zadelmak te maken? Zorg eerst dat hij je vertrouwt en dat je gewoon kan wandelen enzo, begin daarna met longeren, dan longeren met longeersingel, dan longeren en longeersingel en een beetje bijzet, pas als dan alle spanning eruit is (ontspannen lopen, niet bokken enzo..) kun je een keer een zadel erop leggen en ook weer longeren. Als dat goed gaat kun je een keer gaan hangen op het zadel een paar keer, en dan pas erop. Gewoon steeds een stapje verder, en niet verder gaan voordat alle spanning eruit is.

ulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:33

dit topic staat er verschillende keren.. heb al in een ander gereageerd.. ik tem ff

Fieke1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:38

hij staat inderdaad ook op andere forums

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:54

Ik zou het rustig aandoen. Je paardje is nog niet gewent aan je.Ga eerst lekker wandelen, vertroetel hem lekker en begin pas met beleren als het vertrouwen er echt is.
Groetjes van mij

Anoniem

Re: Pony steigert uit angst, wat moeten we doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:46

Wegens dubbelposts een slotje