Mijn paard schuurt haar hele vacht eraf, heb er 4 verschillende (allemaal passende) dekens op gehad maar ze is geschoren en heeft schijnbaar erg stug haar, want het schuurt echt overal. Niet dat haar vel stuk schuurt, maar ze wordt wel kaal op de gekste plekken. Ik had voor m'n vorige paard een Pagony Tiger, met een nylon binnenvoering, en die bleef daar echt supermooi onder, stof was natuurlijk ook hartstikke glad. Ik wil nu ook zo'n deken voor Orri aanschaffen, dus, welke dekens hebben nog meer zo'n nylon binnenkant??
De dekens van Wheaterbeeta hebben een nylon binnenkant en vallen overigens ook erg goed (bij mijn merrie iig). Ze heeft deze winter nog helemaal geen schuurplek gehad en haar vacht blijft mooi glad.
De BR dekens hebben idd een mooie binnenkant, maar de buitenkant was bij ons binnen no time kapot "gespeeld" binnen twee weken een deken van € 100 naar de knoppen .
Ik heb zelf een HKS staldeken en die is ook helemaal van nylon en ik heb begrepen dat Dominic dekens ook in ieder geval een nylon borststuk hebben, maar hoe deze laatste in praktijk zijn weet ik niet. wel dat ze best pittig in prijs zijn.
Mijn paard heeft ook alleen maar dekens met een nylon voering. Die koop ik bij mijzelf en zijn van het (duitse) merk everline. Ook zeer sterk ( tot 1680 D )
Ik heb meerdere dekens met een nylon binnenvoering (ik wil niet anders meer!)
De Anky staldeken heeft een nylon binnenvoering en ook van Bucas de Irish Turnout Extra (met of zonder hals). Verder nog van Rambo een waterdichte deken met een nylon binnenvoering. Allemaal bevallen ze super!
Nummer een met stip is de rambo deken met nylon voering. Liggen als een huis en schuurt niet. Tweede plaats is Weatherbeeta. Die trekt wel wat scheef, maar door de nylon voering net te doen.
horseware (rambo /rhino /amigo) zijn superdekens de amigo is de goedkoopste erg fijne deken met een zeer goede pasvorm en gladde voering ben erg erg tevreden over