Wat zal ik doen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rivarachella

Wat zal ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:20

hey

Ik heb een pony , maar die word verkocht omdat ze te pittig is voor mij.
Ik heb hiervoor een verzorg pony gehad , die ik nu wil kopen , maar is dit wel verstandig ? info:
-Parel
-New Forest
-23 jaar +/-
-Zeer lief
-199% verkeersmak (1% bang van Vuurwerk en onweer (duh ))
-Je kan er een baby op leggen en ze doet niets!
-1.40 m hoog
-ze is lief , alleen aansingelen vind ze niet leuk ( ze heeft een grasbuikje ))
-Ik heb er naast de manege lessen op leren rijden...
-ze is dominant(maakt niet uit)
-ze heeft een beetje doorgezakte rug.
-in de zomer kan ik er altijd mee springen(20 cm hoogstens ) ...

Ik ben zelf 15 jaar , 170 cm en weeg ong 60 kilo... ik zou haar graag nog de laatse recreatieve jaren gunnen , ook houd ik ontzettend veel van haar ...

Zou ik haar kopen ? en voor hoeveel ?

Ze is van een man/vrouw met 4 kids , maar die kijken er niet echt naar oom. Die kids willen alles en dan hebben ze het , dan hoeft het niet meer dus ik denk dat ze niet zo veel zal kosten , maar dat weet ik niet !

Dankje !!!!!!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:24

Ik denk dat je er wel een beetje groot voor bent.

Ik ben zelf ook 1.70 en pas echt niet meer op een pony van 1.40. Al heb ik hele lange benen... Een grote D pony ziet er nog wel uit, maar iets kleiner en smaller echt niet meer.

Maar als de pony jou aan staat dan moet je het doen. Je hebt tenslotte al genoeg ervaring met deze pony en je kent haar goed. Dat is een groot voordeel. Je weet wat je koopt.

Manon

Re: Wat zal ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:24

Ik zou het niet doen. Het is natuurlijk een lieve pony en ik snap dat je hem een fijn pensioen gunt, maar uiteindelijk zal je toch te groot zijn en met een oudere pony haal je toch vaak ouderdomsgebreken op je nek.

_Romy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:28

Ik zou het ook niet doen. De pony is al ouder en ik denk dat je er te groot voor bent, of gaat worden. maar je moet het zelf weten natuurlijk..

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:32

als jij die pony graag wil hebben zou ik het wel doen
ze is niet meer zo jong maar dat maakt tog niet uit????
owkej je zal wel wat te groot voor haar zijn.denk ik maar als ze wat breeder is zal het denk ik wel mee vallen,en een beetje te groot is tog niet erg je moet egt zelf weten wat je doet dat kunnen wij niet voor je beslissen en met manon ben ik het niet egt eens...elke paard kan ziek worden....of het nou oud is of jong.
nou veel suc6 met je beslissing

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:15

ik ben 1.80 en rij ook op een pony van 1.45 ? dus ik vind dat het wel kan hoor.. het ligt meer aan het gewicht vind ik.. ik denk ook niet dat je nog met de pony wedstrijden gaat starten dus ik vind dat je het wel kunt doen (als je het echt graag wilt )

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:35

Ik ben zelf ook 1.60 en paste prima op mn 1.40 haf hoor! Nu is een haf iets steviger gebouwed en dus valt het niet zo op, maar toch.

Opzicht een leuke leer pony, maar je moet rekening houden dat ze wat ouder is. Je moet zorgen dat haar conditie op peil is voor je lekker zomers met haar intensief gaat springen!

Ik zou zelf gewoon voor een wat jongere pony gaan, geen 3 jarige, ergens tussen de 8-15 denk ik. 23 vind ik net iets te oud, die moet lekker van haar oude dag genieten.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:36

Als jij het leuk hebt met deze pony waarom niet? Is ze nog goed in conditie het ene oudere paard is de andere niet. Mijn paard is een jaar of 20 en die gaat nog als een speer hoor. Wel belangrijk is of dat je lengte en gewicht een beetje aansluit op de pony en weet je al wat je ermee wilt doen? Als je wedstrijden wilt rijden zou ik voor een jonger dier gaan maar wil je recreatief is een ouder en ervaren paard wel zo prettig.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:48

Aan de ene kant zou ik zeggen 'ja', want je kent de pony al enz dat brengt veel voordelen mee.
MAAR je weegt al 60 kilo, bent al 1.70m en de pony is oud. Nou weet ik niet in wat voor een conditie ze verkeert, maar als je er maar hoogstens 20 cm mee kunt springen en er wordt niet naar omgekeken, zal die niet zo best zijn. En dan denk ik dat het misschien snel te waar voor haar kan gaan worden, nu nog niet. Maar je bent pas 15 en zult nog wel wat groeien en zwaarder worden, en zij wordt dan nog ouder. En dan kun je er misschien niet meer op rijden. Daar moet je wel eerlijk over zijn bij je beslissing en dat ook op tijd zelf willen zien als het niet meer gaat! Maar als jij het niet erg vindt en er goed over na hebt gedacht dan zou ik het zeker doen!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:16

Een lastige kwestie.Je kent de pony en je vind haar leuk.Dat vind ik wel een belangrijke reden om het wel te doen.Verder ben ik iets langer als jouw en mijn pony is iets kleiner als degene waar jij het over hebt dus dat zie ik ook niet als een nadeel.Maar je bent 15 jaar oud mss wil je nog wel eens wat verder komen met rijden en dat zal denk ik lastig zijn want dan vind ik haar toch wel wat oud al.Ik denk dat je best nog een aantal jaren op haar kunt rijden maar het houd wel een keer op op het laatst is het echt nog in beweging houden maar je kunt niet meer van haar verlangen om echt te gaan trainen en wedstrijden zal ook niet meer kunnen met haar mss wil je dat over een paar jaar zelf wel.Ze is al op leeftijd en dan komen er soms ook problemen.Ouderdoms kwalen en die kunnen je wel extra geld kosten wil en kun je dat betalen.Als je nu A zegt moet je dan ook B zeggen en goed op haar passen en zorgen dat ze de beste verzorging krijgt.

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:15

bedankt iedereen

Ik wil geen wedstrijden gaan rijden , want daar vind ik niets aan ..
Toch koop ik haar , en zolang ikzelf met mijn lengte/gewicht op kan doe ik dat , en daarna kan ik evt. nog les gaan geven aan kindjes van een jaar of 6 .. toch bedank!
Slotje aub !

_Romy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:51

Goeie beslissing veel plezier met haar!