ff een paar vraagjes!
ik voer mn pony dagelijks e-plus (vitamine e en selenium) door haar voer, als ze hard gewerkt heeft een heel schepje en als ze weinig heeft gedaan een halve of minder,maar ook als ze alleen in de paddock heeft gestaan een klein beetje, mijn pony heeft snel last van stijve spieren en nu gaat het beter! maar ik vroeg me af of het wel goed is dat ik er elke dag wat van geef, of word ze er nu ongevoelig voor en kan ik beter gewoon alleen geven als ze hard heeft gewerkt en als ze niks heeft gedaan ook niks geven? wie van jullie voert dit ook en hoe doen jullie dit?
s zomers voer ik knoflook tegen het schuren en afweer vliegjes, werkt bij mijn pony ook heel goed, ik geef dan bijna elke dag wat, nu in de winter maar 1 maal per week.
omdat mn pony veel zand binnen krijgt in de paddock ga ik haar een deze dagen een kuur sand ex geven omdat ik na wat testjes zand tegen kwam, dit kon ik gewoon bij mn andere supplementen voeren werd me gezegd omdat sand ex psyllium bevat en dat is geen voedings supplement maar voert het zand af.
ik voer er dus meerdere door elkaar, doen meerdere van jullie dit ook gewoon?
en als jullie paardjes iets niet lekker vinden waar mengen jullie dan mee? ik dacht aan appelmoes!
bedankt alvast!