hoe voeren jullie je supplement(als je er meerdere hebt?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe voeren jullie je supplement(als je er meerdere hebt?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:53

hoihoi

ff een paar vraagjes!

ik voer mn pony dagelijks e-plus (vitamine e en selenium) door haar voer, als ze hard gewerkt heeft een heel schepje en als ze weinig heeft gedaan een halve of minder,maar ook als ze alleen in de paddock heeft gestaan een klein beetje, mijn pony heeft snel last van stijve spieren en nu gaat het beter! maar ik vroeg me af of het wel goed is dat ik er elke dag wat van geef, of word ze er nu ongevoelig voor en kan ik beter gewoon alleen geven als ze hard heeft gewerkt en als ze niks heeft gedaan ook niks geven? wie van jullie voert dit ook en hoe doen jullie dit?

s zomers voer ik knoflook tegen het schuren en afweer vliegjes, werkt bij mijn pony ook heel goed, ik geef dan bijna elke dag wat, nu in de winter maar 1 maal per week.

omdat mn pony veel zand binnen krijgt in de paddock ga ik haar een deze dagen een kuur sand ex geven omdat ik na wat testjes zand tegen kwam, dit kon ik gewoon bij mn andere supplementen voeren werd me gezegd omdat sand ex psyllium bevat en dat is geen voedings supplement maar voert het zand af.

ik voer er dus meerdere door elkaar, doen meerdere van jullie dit ook gewoon?

en als jullie paardjes iets niet lekker vinden waar mengen jullie dan mee? ik dacht aan appelmoes!

bedankt alvast!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:44

Gewoon alles door mekaar. Of s'morgens wat en s'avonds wat. Mijn parden lusten alles. Maar appelmoes kan of stroop.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:47

Misschien een tip als je paard veel zand binnen krijgt: voer hem lijnzaad olie bij, dat bevordert de darmwerking en heeft een soort doorspoelende werking. Daarnaast heeft het ook gunstige effecten op de vacht en het is denk ik een stuk goedkoper dan speciale kuren hiervoor.
Naast onderhoudsbrok voer ik onze paarden Totalin (voedingssuplementen en mineralen) en dan een scheutje lijnzaadolie (maakt meteen dat die totalin-poeder beter aan de brok blijft plakken)

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:51

bedankt voor reacties, maar als er veel zand in de darmen zit kan je wel lijnzaad olie voeren maar dan moet eerst het zand er uit zijn, alleen die van mij vind het niet lekker dus dan is het ook niet echt fijn om te voeren. kan een andere olie ook na die kuur?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:08

Zonnebloemolie. Heeft dezelfde werking en is een stuk goedkoper

simodi

Re: hoe voeren jullie je supplement(als je er meerdere hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:16

Ik voer ook wel eens meerdere supplementen, maar nooit tegelijk met elkaar. Je weet immers (in het algemeen) niet of bepaalde stoffen met elkaar reageren, dat kan heelgoed. Bijv. een werking versterken of verminderen. Ik kies bij 2 supplementen voor om de dag voeren, dus de ene dag het ene en de andere dag het andere, en dat bevalt prima. Wil je wel combineren, dan zou ik bij de producent navragen of dat kan.

jiperdepip

Re: hoe voeren jullie je supplement(als je er meerdere hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:20

ik geef ook meerdere suplementen meestal doe ik het door een beetje slobber werkt super en is ook goed voor de darmen

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:31

Ik geef ook alles gewoon door elkaar.
Wat voerkalk, kruiden, en zonebloedolie voor over de wortels!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:45

ik heb trouwens nagevraagd of de zandkuur bij de rest kan, en dat kan, vroeg me alleen af of jullie ook gewoon alles bij elkaar doen, ik namelijk wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:00

Ik geef iedere dag een klein beetje slobber, waar ik ook van alles doorheen gooi (o.a. Trias Omega Olie, Vit. E etc.) Erg handig

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:03

fresco schreef:

Haha, je zal wel zonnebloemolie bedoelen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:51

LadyLuna schreef:
fresco schreef:

Haha, je zal wel zonnebloemolie bedoelen

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:53

Ik geef alleen Easy Action. Na het werk krijgt ze nog een beetje biks 1/3 tot 1/2 schep waar ik het door doe. Als ze een dag vrij heeft probeer ik het zo te gokken dat ik rond voertijd op stal ben, dan kan het met haar gewone portie mee, en anders krijgt ze nog iets minder biks.