rijbroek kleuren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

rijbroek kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:47

Ik heb een rijbroek met donker blauw leer en heel lichte gewone stof ik vind dit niet zo handig dus daarom zou ik dat deel ook in donker blauw willen verven zou dat gaan ?

Gr lynn

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:48

Ik heb geen idee, je kan hem wel in de wasmachine doen met zo'n kleurtablet, denk dat, dat beter gaat!

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:49

Hoi, ik heb een keer een witte rijbroek donker geprobeerd te verven. De stiksels blijven sowieso in de originele kleur, maar bij mij hadden ook de stukjes tussen de ribbels niet gepakt. Misschien heb je geen ribstof, dan wordt t een ander verhaal.
Hoe dat gaat met het verven van leer weet ik niet...
succes!

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:05

neen ik heb geen ribstof
denk je dat het met zo'n tablet gaat lukken ? zou fijn zijn

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:08

Ik denk het wel, zo is mijn dekje ook gekleurt

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:09

pb kit_for_ever even,
die heeft t gedaan en was goed gelukt..

maar hoe weet ik niet precies.

LTBLDS

Re: rijbroek kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:13

hey ik doe een mode opleiding dus ik hoor dit te weten

rijbroeken zijn vrij elastisch en bevatten vaak synthetische stoffen/ materialen zoals het garen voor de stiksels. en dat kleurt niet altijd.. je hebt ook nog kans dat je niet de juiste kleur krijgt zo heb ik ook eens een stretch broek zwart willen verven en werd hij paars..

elastiche stoffen zijn elastomeren en ik weet niet zeker of dat te verven valt geloof dat dat alleen maar kan als het nog vloeibaar is en dat gebeurt in de fabriek als het gemaakt wordt dus sorry maar ben heel bang dat het niet gaat werken.

als je het toch wilt doen, lijkt me zo'n tablet het handigst kun je bij da kopen geloof ik kost 2 euro of nog minder..

mvg

Kelly87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:52

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat bepaalde stoffen zijn behandeld met goedjes, zoals hars, e.d. Het is dan dacht ik de bedoeling om ze kleurecht te houden enzo. Dus bepaalde stoffen zullen denk ik moeilijk te kleuren zijn.

Ik kan het fout hebben hoor, ik kan me hier vaag iets van herinneren Maar als je er over nadenkt klinkt het wel logisch

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:55

ik heb een aantal keer dingen geverfd. maar het grote probleem is dat de stiksels niet meekleuren. vaak lukt het wel om iets te verven maar het word dus niet mooi. wel heb ik een keer een bruine broek die verkleurd was wee ropnieuw bruin gevefd en daarna bleef het heel mooi, vervaagde helemaal niet meer!

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 15:36

ik denk dat ik toch maar gewoon een blauwe broek ga kopen

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:12

Haha is ook een idee
Maar anders zoals sommige zeggen en kleurtablet ..