Zit het zadel wel goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Zit het zadel wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:13

Ik heb nu gemerkt dat als ik het zadel opleg en aansingel er nog niets aan de hand is,maar als ik op wil stappen begint mijn paard te draaien en staat niet stil. Als ik dan zit dan word hij oppeens heel druk, terwijl hij altijd heel rustig is. Ik reed laatst met mijn barebackpad en toen was hij heel rustig, het drong ineens tot me door daarnet. Ik ga vandaag weer met barebackpad rijden om te kijken hoe hij loopt. Kan het zijn dat het zadel niet lekker op zijn rug ligt?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:18

Kan heel goed.
Hoe ziet de zweetplek van het zadel er uit als je gereden hebt? Zijn er plekken onder het zadel waar hij meer of minder zweet? Dat kan een indicatie zijn.

Laat er gewoon eens een goede zadelmaker naar kijken zou ik zeggen

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:58

Idd als je het niet vertrouwt, laat er dan een ervaren zadelmaker naar kijken.

_Dunja_

Re: Zit het zadel wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:25

Kan het ook zijn dat als je met je barebackpad dat je dan ook in de bak rijd of rijd je dan meestal buiten de bak..
Dan zou het ook nog kunnen zijn dat je paard onder het werk probeert uit te komen.

En anders ga ik met de rest mee om er even een zadelmaker ernaar te laten kijken.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:09

als ik voor Faram een zadel koop, koop ik altijd tweedehands. ik moet er namelijk eerst een paar keer mee rijden om er zeker van te zijn dat het goed is, en een nieuw zadel kan dan niet meer terug naar de winkel. Faram doet precies hetzelfde als een zadel hem niet lekker zit. ik heb het één keer meegemaakt, meteen dat zadel weggedaan. ik had het goed aan laten passen, Faram moet normaal een medium tot smalle boom hebben. maar ik heb nu een zadel met een wat bredere boom, waarvan je zou denken dat het te breed voor hem is, maar gek genoeg vind hij die het lekkerst zitten! hij past verder wel, Faram heeft geen ruimte over ofzo, maar er werd mij een smaller zadel aangeraden. voor Faram nee mik vanaf nu dus een maatje breder dan eigenlijk zou moeten, vindt hij gewoon fijner. (zelf heb ik het met schoenen ook. liever een maatje groter dan perfect pás. zit gewoon lekkerder, die extra ruimte)