Staart laten maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Staart laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:34

hoi
1 van mijn verzorgpaarden heeft maar een klein staartje:

Afbeelding

Nu heb ik een zwarte staart gekregen van een dood paard. Weet iemand of er een bedrijf is waar ze een soort van prothese ervan kunnen maken, die ik op concours zou kunnen aandoen?

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:46

een prothese heb ik nooit van gehoord.
ik weet wel dat je de staart in kan laten vlechten.
het is niet van echt te onderscheiden.
ik weet geen adres voor je maar als je eens op marktplaats kijkt of een advertentie zet?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:58

Mm, raar van een dood paard...
'Smelten' ze niet kunsstof haren aan de oorspronkelijke staart ofzo?
Het noemt alleszinds Extensions, maar ik weet niet wel bedrijf het doet, alhoewel ik al es een paard heb gezien met nepstaart en je ziet amper het verschil.
Het kost volgens mij wel nog veel..
http://www.paardenstaart.nl

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:11

waarom raar van een dood paard?
Die heeft er toch niet aan. (was overigens van een bekende, dus niet dat ik langs kadaverbakken rijd om staarten weg te halen)

Ik weet niet of het bestaat. Maar ik bedoel eik een soort tony pony (van tell sell) . Dus die je met bijv een klem vastzet.
Er is al ooit een staart ingevlochten. dat kostte idd wel wat centjes, maar die is weer mee terug gegaan..

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:14

Ja het bestaat wel. Iemand die ik ken(de) die had het ook bij haar paard, geloof met een soort tyrip vast gezet.
Misschien toch maar eens uitgebreidt op internet snuffelen

Flore

Re: Staart laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:15

Bij de rijvereniging waar ik reed had ook iemand een paard met zo'n dun klein staartje en die had inderdaad iets laten maken dat ze er op concours in vast kon zetten, ik heb helaas geen idee waar ze dat heeft laten doen en die mensen zijn verhuisd dus ik spreek ze ook nooit meer. Maar het bestaat dus wel.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:28

jammer dat je het niet meer weet..

mocht je ze ooit tegen komen wil je dan mij pben?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:40

Hoi,
ik heb uiteindelijk op internet een site gevonden.
Ik heb een mailtje de deur uitgedaan. En ik ben benieuwd hoe t afloopt. Ik hou jullie op de hoogte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:14

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:28

Bij ons op stal heeft een pony een nep staart.(speciaal laten maken) Die staart doen ze er alleen in op wedstrijden. De haren van deze staart komen ook af van dode paarden. Het bedrijf dat de nepstaarten maakt, die haalt het materiaal gewoon bij het slachthuis.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:33

Wij hebben dit ook een keer gedaan tijdens de westrijden carousselrijden. Bij carousselrijden is een belangrijk iets, de prijs voor het schoonste geheel. (Er wordt daarbij gelet dat iedereen zo gelijk mogelijk eruit ziet.) Er zaten drie paarden (van de 16) tussen met een miezerig staartje. We hebben toen twee zwarte en een voskleurige staart van de slachterij gehaald, netjes gewassen en de haren ingevlochten. Het waren geen extensions en het was ook echt maar voor 1 dag. Maar het zag er wel mooi uit!