silvana schreef:schijnt heel slecht voor de heupjes en bekkenstand te zijn.Maar mijn dochter heeft er ook altijd even opgezeten.Ik denk dat daar het verschil zit even er op zitten of echt rijden.
Het is met jonge kinderen net als met jonge paarden hun beenderen en groei schijven zijn nog volop in ontwikkeling.Ik heb de lessen met moeite kunnen uitstellen tot net voor ze zes werd.Daarna is ze er een paar keer goed af gekukeld de eerste keer een gebroken arm,de tweede keer een gebroken schouder.Toen heeft het tot haar 8ste geduurd voor ze er weer op durfde.
humm ik was 4 toen ik begon met wekelijks een uur lessen
was 10 toen ik dagelijks begon te rijden
heb mijn kleine er in 6 minuten en dat is omdat ze 3 minuten bezig zijn geweest hem te draaien ..uitge"poept"heb
mijn kleine rijd ook al vanaf zijn 3,5 maar dat wat hij doet is niet te vergelijken met wat ik deed
mijn bekken bodem spieren zijn door het rijden juist zo sterk geworden dat ik minder last heb van mijn slechte blaasspieren (door een heel andere reden)
en mijn kind dus erg vlot kon baren (zonder weeen )
menig kennis en paardrijdens vriendin die vroeg begonnen is hadden alle het zelfde "euvel"een zeer vlotte bevalling en dat terwijl de spookverhalen dus juist gaan over dat je daar dus meer moeite mee zou hebben ..
denk dat zeker als er vanaf dag 1 goed op je houding gelet word het geen problemen om zou moeten leveren
voor de bveiligheid van de kleine , erbij blijven iig een makke pony (al heeft mijn kleine een niet zo brave maar is er vd zomer pas voor de 1e keer afgestuiterd ) iig cap op evt pony en kind vast houden indien nodig
moet het makkelijk kunnen
mijn kleine rijd max een kwartiertje heeft die t weer gezien , is meer een menner , doet hij in de bak ook zelfstandig ondertussen