Wormen Doorgeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Wormen Doorgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:28

Hallo...

Heb een vraagje mijn veulen is altijd optijd ontwormd en geent....ontworm hem om de 6 a 8 weken....hij heeft nooit tekenen gehad dat hij wormen zou hebben....nooit in zijn mest gezien....nooit magerde geworden en zijn vacht altijd mooi glanzend.

Nu heb ik hem een week voordat hij naar ze nieuwe stal ging ontwormd zodat hij schoon op ze nieuwe stal kwam...nu heeft t paard waar hij bij in de wei staat rode wormen in ze mest....en beweren ze dat de mijne wormen heeft gehad en die uitgepoept heeft in de wei en dat dat paard door mijn veulen wormen heeft gekregen.

Kan dit.....??
Want ze kunnen zoveel zeggen......op de wei waar hij eerst stond hadden de andere paarden ook geen wormen en werden ze allemaal optijd ontwormd...
En om de hoeveel weken ontwormen jullie?

ewaldo

Re: Wormen Doorgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:10

als het paardje nooit wormen heeft gehad dan kan hij in die korte tijd geen wormen krijgen hoor
dus het lijkt mij echt dat ze niet van jou paardje kunnen zijn
ik ontworm zelf altijd 1x in de 3 maand
succes

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:11

Ik snap 't niet helemaal; Het paard waar je veulen nú bij staat heeft wormen?
Als jij je veulen gewoon ontwormd hebt kan dat paard daardoor geen wormen gekregen hebben.

Ik ontworm elke 7-8 weken.

ImkeTarek

Re: Wormen Doorgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:01

het kan idd wel overgebracht worden door de mest, als je niet regelmatig ontwormd!
maarja, als jou paardje altijd optijd ontwormd is en geen wormen heeft kan het dus ook niet zijn dat ze de wormen doorgeeft...
ik ontworm altijd om de 8weken

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:21

In jouw geval met regelmatig ontwormen denk ik niet dat dit zo is. Anders had je na het ontwormen zeker dode wormen moeten zien.
let wel op trouwens, want kan best zijn dat jouw paard nu dus wel wormen oploopt.
PS moest even lachen om de titel (leek net tikkertje).

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:41

Bedankt voor de reacties....ik had me veulen 7 januari ontwormd en 14 januari kwam hij op ze nieuwe stal 8 weken ervoor had hij er ook gewoon 1 gekregen.....dus heb hem netjes optijd ontwormd.....over 2 weken moet hij dus eigelijk weer.....is t dan verstandig om hem nu al te geven of eerst te kijken of hij wel wormen heeft....ik geef hem tot 200/300 kilo als hij wormen heeft is t dan slim om meer te geven?

Dus dat paard heeft geen wormen van de mijne......word dus valsbeschuldigd grrrr

tikkie geef hem door aan...???

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:45

Maar die van jou kan ze nu dus wel hebben van die andere. Een paard dat wormen heeft moet worden ontwormt en dan met 10 dagen herhalen en dan met 4 weken herhalen en dat zou ik ook met die van jou doen dan ben je er zeker van dat je alles kwijt bent

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:48

oke.....dus als ik hem woensdag een halve geef en als ze mest dan worm vrij is niet herhalen? Hmmm ben ik lekker mee....of hij heeft t of hij heeft t niet of hij krijgt t nog....

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:21

Ook als er niks in de mest zit herhalen. De eitjes kun je namelijk niet zien dus je weet dan nog niet of hij wormvrij is. Als je volgens dit schema ontwormt ben je er zo goed alsz eker van dat hij worm vrij is

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:19

Zijn er nog meer mensen die weten hoe je je paard worm vrij krijgt....??