Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anouar15 schreef:
monsera schreef:Ik heb vorig jaar de dierenartsa gebeld toen mijn pony voor het eerst in zijn leven mok had.Koste wel even wat maar ik was zomaar van de mok af.Ik kreeg van haar sebacil.Dit moest ik vermengen met water.1ml sebacil op 1 liter water en 1 keer per week op zijn achterbenen spuiten.3/4 keer moet voldoende zijn.Mok zijn bacteriën.Bacteriën zijn beestjes die in de huid van je pony eten.Als je die niet dood maakt en er alleen maar mokzalf op smeert ben ik er zeker van dat je niet van je mok afkomt.Ik zie het bij ons op stal ook wel mensen die weken en soms maanden met van alles en nog wat de benen insmeren en maar niet van de mok afkomen.Ik heb 4 keer zijn benen ingespoten en toen had hij nog 1 rare plek op 1 been en daar heb ik laurierzalf op gesmeerd en na een week was die ook weg en de mok is niet weer terug gekomen.Is nu al weer een paar maanden geleden.
lorelei schreef:ik heb van de da vetaderm gekregen een paar keer goed inmasseren en de mok is al bijna weg
lorelei schreef:ik heb even voor je op internet gekeken en per ml emulsie zijn de werkzame bestanddelen 1,16 miligram neomycinesulfaat en 1,34 milifgram hydrocortisonacetaat.
wat de da mij als tip gaf is eerst de plekken 1 keer met betadine shampoo wassen daarna heeeeel goed drogen en dan beginnen met de bahandeling met vetaderm en ik moet zeggen dat dit heel goed werkt