hoeveel voer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:26

Ik rijd sinds een tijdje een fjord van 5 jaar bij. Hij wordt nu ongeveer 4 á 5 keer per week bereden, veel dressuurmatig, maar niet op het hoogste niveau! Overdag staat hij een paar uur in de paddock en 's avonds en met heel slecht weer op stal (stro). S ochtends en S avonds krijgt hij een pluk kuilgras. In de zomer staat hij 24/7 in het weiland. Nu vroeg ik me af of hij er geen krachtvoer naast moet hebben, zeker als hij gereden heeft. Hij krijgt nu helemaal geen krachtvoer, maar dat lijkt mij niet goed.... Wat geven jullie je paard te eten?
Laatst bijgewerkt door gollempje op 18-02-06 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ewaldo

Re: hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:30

een vriendin van mij heeft ook een fjord, die ook dag en nacht buiten staat behalve na het rijden dan gaat hij even op stal!
in heb begin gaf ze hem na het rijden 1 kg bix hier werd hij heel druk van,
dus nu heeft ze de bix geminderd hij krijgt nu na het rijden een halve kg en het nodige hooi en wortels
en op de dagen dat ze niet rijd krijgt hij alleen hooi en wortels

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:12

Voor de vitaminen en mineralen zou je bijv. 2x per dag een kwart tot een halve kilo basisbrok kunnen voeren. Je hebt ook nog van die Pavo-koeken, zit ook alles in voor paarden die niet op krachtvoer staan.

Maar als hij het hier verder goed op doet, hij ziet er gezond uit (glanzende vacht, heldere ogen)en hij is vrolijk, dan is het geen noodzaak om bij te voeren hoor. Het zou dan meer voor je eigen gemoedsrust zijn en voor hem voor 't lekkere