Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kan ook heel leuk en leerzaam zijn!
(paard is 1.60m) 

dutske schreef:1 keer in de week was wel veel genomen hoor, er staan nog 2 paarden, dus als ze elk 1 keer in de week in de hand komen door mij is het al vrij veel (bij de jonge paarden beperkt het zich meestal tot poetsen en hoeven krabben)
ze vind het zeker wel leuk, heeft bijna geen aanmoediging nodig, en zet netjes en op tijd af, oortjes mooi vooruit en showen maar
de 80 cm was eigenlijk eventjes testen hoeveel durf ze had, veel dus, want zonder aarzelen sprong ze er mooi over (en ze had nog veel ruimte over, die hindernis heeft ze 2 maal gesprongen, en daarna zijn we naar huis gegaan)
paraplu en zeil heb ik nog niet geprobeerd, maar hou ik er wel in!
ook verkeersmak maken gebeurt aan de hand, dus er komt niemand op voor ze 3 is!
het eens meegaan naar de pist is de enige vorm van "werk " dat ze doet hoor
bedankt voor alle info! hier kan ik zeker wat mee
Dus lijkt me een beetje tegenstrijdigCitaat:eens erop gezeten en er weer af
. Zelf zou ik niet zoveel doen als je paard nog zo jong is. Maar dat moet je natuurlijk zelf wten dutske schreef:ik wil nu nog niet longeren omdat ik dat belastender vind voor de pezen en de gewrichten dan nu en dan eens een laag sprongetje.
ze wordt dit pas aangeleerd nadat ze ingereden is, en dit leer ik dan ook van de eerste keer aan met goede professionele hulp, ipv zelf aan te klooien.
ik ben altijd alleen, en ik vind het wat riskant om ze te longeren terwijl ik alleen ben, want noch zij, noch ik heeft het longeren goed onder de knie...
ik vraag ookniet om tips om het springen alleen, maar ook nog dingen dat we eventueel nog kunnen doen, zoals er al iemand geopperd heeft om over een zeil te lopen, een paraplu, ed...
love_mickey: idd wat tegenstrijdig, maar ik bedoel dat ze niet bereden wordt voor ze 3 is.
eventjes 5 seconden erop, of eens stappen met een kindje valt bij mij niet onder rijden en is dus geen echt zware belasting.
dutske schreef:ik wil nu nog niet longeren omdat ik dat belastender vind voor de pezen en de gewrichten dan nu en dan eens een laag sprongetje.
ze wordt dit pas aangeleerd nadat ze ingereden is, en dit leer ik dan ook van de eerste keer aan met goede professionele hulp, ipv zelf aan te klooien.
ik ben altijd alleen, en ik vind het wat riskant om ze te longeren terwijl ik alleen ben, want noch zij, noch ik heeft het longeren goed onder de knie...
ik vraag ookniet om tips om het springen alleen, maar ook nog dingen dat we eventueel nog kunnen doen, zoals er al iemand geopperd heeft om over een zeil te lopen, een paraplu, ed...
love_mickey: idd wat tegenstrijdig, maar ik bedoel dat ze niet bereden wordt voor ze 3 is.
eventjes 5 seconden erop, of eens stappen met een kindje valt bij mij niet onder rijden en is dus geen echt zware belasting.
ga ik zeker uitproberen!