zweten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eliise

zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:16

ik heb een kwpn paard alleen het probleem is dat zij heel snel zweet hoe kan ik daar wat aan doen?

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:49

Mischien heeft ze nog niet zo'n conditie en moet je die opbouwen met haar.

Staat ze in de wintervacht of loopt ze met een dekentje, mischien dat als ze een dikke wintervacht heeft dat ze het dan te warm heeft,

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:01

Misschien kun je hem scheren?
En anders gewoon goed uitstappen.

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:03

mijn paard zweette in het begin dat ik haar had ook onwijs snel, maar ze had toen geen conditie.. En nu ze dat wel heeft, is het een heel stuk minder! Ze zweet gewoon als ze goed aan t werk is gezet:)

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:22

Inderdaad, de conditie word vanzelf beter hoor. Dat heb ik met mijn haflinger merrie ook. Het is nu winter, ik zal deze vakantie (vandaag, heb ik meteen even een doel) haar op de foto zetten. volgens mij geloven jullie gewoon niet dat dit haar wintervacht is (lijkt net zomervachtje)

Ontopic

Ik weet niet of het zo'n goed idee is om haar nu nog te gaan scheren. Ik heb hier geen ervaringen mee maar ik heb ooit eens gehoord dat je het het liefst voor de jaarwisseling moet doen en niet daarna. dan komt de wintervacht er meestal alweer een beetje vanaf.

Dus gewoon lekker conditie opbouwen en een lekker zweetdeken kopen, dan koelen haar spiertjes niet te snel af.

ewaldo

Re: zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:27

ik zie dat je misschien van plan bent om het paard te scheren
nu absoluut niet meer doen hoor (natuurlijk een eigen keus)
dit omdat de zomervacht nu al onder de wintervacht zit en als je hem dus zou gaan scheren scheer je de bovenste laag van de zomervacht af en daar worden ze heel lelijk van

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:31

mijn vzpony zweet ook wel snel maar die heeft een superconditie want die krijgt genoeg beweging dus dat is wel raar dan

fries_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:44

vraag je eerst af wat vraag ik aan mijn paard en is het te doen voor hem/haar. stem je training daar op af!

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:52

Zweten hoeft echt geen teken te zijn van een slechte conditie.
Door het zweten raken ze hun warmte goed kwijt, anders gaat het niet goedkomen met het beest als hij zijn warmte niet kwijt kan.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:20

met zweten verliest een paard niet alleen maar vocht, ook belangrijken belangrijke lichaamsstoffen, zoals zouten en minaralen.. het kan ook zijn dat je paard problemen met zijn stofwisseling heeft en last heeft van afvalstoffen die hij niet goed kwijt kan.
miss is het verstandig om hem ook elektrolyten bij te voeren, die voeren wij ook bij als ze in training staan, in de zomer, of na een koers.
op http://www.renpaarden.com/index_bestanden/Page2792.html staan een paar elektrolyten, wij gebruiken altijd ispro 2000