hoofdstel aandoen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

hoofdstel aandoen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:20

ik en een vriendin van me verzorgen nu 5 haflingers (al 3 jaar maar 2 zijn pas bijgekomen)

er is 1tje dat wat probleemgedrag heeft omdat hij 12 jaar hengst is gebleven, en een "rotverwent" karakter vertoont!

omdat het mijn vriendin haar vz hafje is en ze wat "klein" is en de haflinger" groot" maakt de haflinger er misbruik van bij het aandoen van het hoofdstel, hij gooit zijn "spek"nek de lucht in, en m'n vriendin is machteloos.... nu bij mij doet hij het niet omdat hij weet dat hij bij mij niet moet sollen, en ook omdat ik zo'n 20cm groter ben dan m'n vriendin...

nu willen we hem leren het hoofdstel aan te doen (terwijl m'n vriendin dat doet) zonder dat hij zijn hoofd de lucht in gooit.

ik had een idee:
zorgen dat het haflinger zijn hoofd respectabel laag gaat houden telkens we het hoofdstel aan doen....

maar hoe?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:22

Ik doe altijd mijn hand om de neus heen........... en als ze stout zijn sluit ik even de neus af hebben ze snel in de gaten.

Anders een halster kopen die je op de neus, en op de hals los kan maken dan kan je het hoofdstel over het halster aan doen en dan het halster er onder vandaan halen

Woest

Re: hoofdstel aandoen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:35

Citaat:
Ik doe altijd mijn hand om de neus heen........... en als ze stout zijn sluit ik even de neus af hebben ze snel in de gaten.

het is raar maar: wallas kan vanessa gewoon omhoog heisen!! en dat doet hij ook!! dat is dus prob 1 (want ik doe ook zo mijn hoofdstel aan bij mijn "gedisiplineerd" paard

Citaat:
Anders een halster kopen die je op de neus, en op de hals los kan maken dan kan je het hoofdstel over het halster aan doen en dan het halster er onder vandaan halen

mogen we niet van de eigenaar.. hij zegt dat het de hele neus openhaalt, sommige zullen direct reageren: NEE HOOR, en hoe graag ik het wil geloven..
ZIJN WIL IS WET (zijn paarden ook)

toch bedankt voor de raad, je mag blijven helpen zoeken

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:01

Ga op een krukje staan?

Ik weet het anders ook niet

KiWiKo

Re: hoofdstel aandoen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:02

hafjesbokker schreef:
Citaat:

het is raar maar: wallas kan vanessa gewoon omhoog heisen!! en dat doet hij ook!! dat is dus prob 1 (want ik doe ook zo mijn hoofdstel aan bij mijn "gedisiplineerd" paard

Citaat:

mogen we niet van de eigenaar.. hij zegt dat het de hele neus openhaalt, sommige zullen direct reageren: NEE HOOR, en hoe graag ik het wil geloven..
ZIJN WIL IS WET (zijn paarden ook)

toch bedankt voor de raad, je mag blijven helpen zoeken

In dat geval zou ik de eigenaar erbij roepen en dan mag hij het oplossen