Ik heb nu al een paar gehad dat ik DJ van stal haalde en op de wasplaats zette om hem te gaan poetsen en dan haal ik de staldeken af en gooi hem gelijk een gewone deken op. Gisteren ging ik om 17.45 van stal en het was bij ons 8 graden normaal als het was frisser is gooi ik hem een eskadron dikke dralon deken op en daar overheen me wollen deken met hals, maar omdat het gisteren best wel warmer weer was dan 4 a 5 gr deed ik hem alleen de dikke dralon deken op en had de wollen deken in de auto gedaan voor na het rijden op te doen. Dus ik zet meneer op de trailer en geef hem dan altijd een klopje op z'n kont van brave jongen en hij stond helemaal te trillen met z'n achterhand. Dus ik had zoiets van nou heb je het zo koud kerel en heb de dikke wollen deken er ook maar bij opgegooid hij is wel geschoren maar dit is de laatste keer begin december gedaan.
Hij had het onderlaats ook al een keer maar toen vriesde het best nog wel -2 / -4 en toen ben ik maar buiten gaan rijden met een uitrijdeken op en die heeft hij trouwens altijd sinds hij geschoren is, maar ook toen stond hij helemaal te shaken en eenmaal na het rijden was het over.
Maar hebben jullie paarden daar ook wel eens last van of zal hij mischien een beetje grieperig zijn of is het gewoon een kouw kleum?
Nou daar dacht ik zelf ook namelijk aan, omdat ik gisteren met hem voor het eerst een oefenparcour springen ging doen en ik zelf ook aardig zenuwachtig was en het mischien overbracht op hem!
yep, paarden trillen van de zenuwen! 1 paard vroeger ging altijd heel erg staan trillen voor een wedstrijd, als ze ingevlochten werd etc. en 1 paard nu bij ons op stal gaat al trillen wanneer ze een trailer het erf op hoort rijden... ze is altijd helemaal bezweet in de trailer omdat ze het eng vindt...