Piercing uit als je wedstrijden gaat rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Piercing uit als je wedstrijden gaat rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:36

Hai

Ik ga binnenkort starten met wedstrijden.. na de winstpunt die ik moet halen met dresuur ga ik voornamelijk springen..
Maargoed ik heb een piercing in mn lip (labret ) en heb van een meisje gehoord dat je je piercing uit moet doen, want als je valt en met je mond op de hindernis klapt liggen je tanden eruit..

Is dit waar ?
Gr sharona

Yellowfish

Re: Piercing uit als je wedstrijden gaat rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:37

Als je valt en met je mond op een hindernis klapt liggen hoogstwaarschijnlijk je tanden er zowiezo wel uit hoor.

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:37

jaa dat is waar...!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:39

Hmm nou ik zelf heb het nog nooit gehoord. Maar opzich klinkt het wel logisch dat dat kan gebeuren. Zo'n labret is een knopje? Ik ben niet zo thuis in de piercing wereld ondanks mn neuspiercing. Ik weet niet hoe dat aan de binnenkant zit, maar ik denk dat als jij erg hard valt dat het niet ondenkbaar is. Maar dat geldt dan wel voor álle vallen. Of je nu van je paard klettert of je komt verkeerd terecht met je fiets.

Het MOET iig niet, al staat een gezicht vol met piercings ook niet echt netjes. Keuze is aan jezelf.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:40

Ja dat is een knopje en aan de binnenkant is die plat

Vivande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:52

Lijkt me nergens voor nodig eerlijk gezegd
Dan kan je ook wel vallen als je normaal loopt en dan kan je de pech hebben dat je op je piercing valt

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:54

Of je die nu in hebt of niet,je tanden zullen er hoogstwaarschijnlijk ook wel uit zijn als je zonder piercing met je mond op de hindernis valt

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:55

Dat zal echt niet verplicht zijn denk ik, mss even het regelement nakijken ??

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:10

Ludora schreef:
Dat zal echt niet verplicht zijn denk ik, mss even het regelement nakijken ??

Nee, volgensmij is het idd niet verplicht. Ik heb er iig nooit van gehoord.
Haal em dr gewoon uit.. Dan ben je er zeker van.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:13

Het moet niet, maar mij is geleerd om altijd alle sierraden af te doen voor het rijden, heb al genoeg verhalen gehoord over o.a. afgerukte vingers ed, dus als ik jou was zou ik toch je piercing uit doen.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:16

Het is wat je zelf een prettig idee vind. Als je inderdaad op je mond valt, kan die piercing natuurlijk wel voor extra verwondingen zorgen. Verplicht eruit halen is het niet lijkt me.
Het is wat je zelf prettig vind.

nicky_4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:49

t hoeft niet maar je kan t wel doen, als je pony met zijn staart of manen zwaait en die in je piercing blijven hangen e dan trekt , trekt hij een heel stuk gezicht weg...of met de teugels erachter..dan loop je daar met een half afgescheurd gezicht....zou hem maar af doen

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:12

Het is ook wel zo netjes, vind ik.
Ook mijn oorbellen doe ik uit, of kleine ringetjes/knopjes.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:15

Sjonniej schreef:

precies!
bij mn vorige ponyclub mochten we ons niet of maar amper opmaken, geen opvallende kleuren gebruiken iig, geen opvallende of grote oorbellen etc en ook geen piercings in het gezicht

vind dat ook wel zo netjes idd!

vanaf je 18e mag je zelf bepalen hoe je erbij loopt van de club, maar zolang je bij de pony's rijdt heb je je aan het clubreglement te houden bij ons

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:21

Je moet het zelf weten maar ik zal als ik jou was gewoon voor de zekerheid hem er wel uit halen

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:34

Ik heb ooit in een dressuurwedstrijd commentaar gehad van de jury op mijn lippiercing. Zit er bij mij net onder trouwens. Ook een keer van een manege eigenaar, ik heb toen gezegd dat ik wel zou vertrekken als hij het niet wilde hebben, regel is regel, maar ik was niet bereid de piercing uit te doen. Ontstekingsgevaar van telkens in en uit leek (en lijkt mijn nog steeds) groter dan het risico van mijn tanden uit mijn mond vallen (dat gebeurt volgens mij dan sowieso wel, daar doet die piercing niet zoveel aan af). Of hij nou omzet aan zijn neus voorbij zag gaan of iets anders weet ik niet, maar toen was het ineens geen probleem. Ik zorg wel altijd dat ik een klein knopje heb met rijden. Maar met vallen heb ik nog nooit problemen ondervonden. Wel van een volleybal keihard in mijn gezicht, dat leverde een soort van blaar in het tandvlees op, maar volgens mijn tandarts is de staat van mijn gebit ondanks de piercing nog prima in orde.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:40

Renske20 schreef:
Sjonniej schreef:

precies!
bij mn vorige ponyclub mochten we ons niet of maar amper opmaken, geen opvallende kleuren gebruiken iig, geen opvallende of grote oorbellen etc en ook geen piercings in het gezicht

vind dat ook wel zo netjes idd!

vanaf je 18e mag je zelf bepalen hoe je erbij loopt van de club, maar zolang je bij de pony's rijdt heb je je aan het clubreglement te houden bij ons

Ja daar waren ze bij ons op de ponyclub ook streng in.
Allemaal het zelfde haarnetje.
Geen sieraden.
Allemaal zelfde invlecht in de staart.
Allemaal evenveel knotjes.

Bij de paarden maakt het niks uit.
Ik maak mij wel op voor een wedstrijd, maar dat is zo licht.
Alleen wat mascara en oogpotlood.
Heel misschien nog een huidachtigkleurtje schaduw of een dun eyelinertje..
Geen orrbellen..
Of knopjes.
Geen horloge of ringen.
Altijd een knot met pareltjes.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:45

goh, ik heb zelf 5 piercings waaronder een labret en ik heb er nooit echt over nagedacht, ik hou ze zoiezo in als ik gewoon "thuis" rijd, en ik krijg er nooit echt commentaar op.

De ene keer doe ik ze uit op wedstrijd, de andere in..ik vind uit wel iets netter (heb een ringetje soms) maar als het een klein steentje of diamantje is vind ik het best kunnen..zelfde geld voor een neusbelletje

ontstekingsgevaar is er inderdaad wel..maar niet als je je piercing goed ontsmet en schoon maakt voor je hem der terug insteekt.

Ik denk niet echt dat het schade aanricht als je valt..ik bedoel..zoals hierboven gezegt zijn je tanden dan zoiezo wel uit..dus nee, voor de veiligheid moet je't niet laten denk ik

groetjes
Charlotte