Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
germie schreef:Klapzand? Nooit van gehoord. bedoel je vulzand?
Anoniem schreef:De bak bij ons is als volgt opgebouwd:
5 drainage buizen over de lengte neergelegd.
Hierover gewassen gemallen puin heen. Dit is erg belangrijk anders kan het water niet goed doorlopen en verstoppen je drains.
Hierover een worteldoek over de gehele bak oppervlakte.
Zand bestaande uit schelpenzand gemengd met stierenzand met hierdoor heen gemengd gedroogde naalsdhoutsnippers.
Echt een super bak!
We hebben tot nu toe de gehele winter kunnen rijden in een droge en vorstvrije bak, die nooit zwaar is!
Echt een aanrader!
PhiaBink schreef:Anoniem schreef:De bak bij ons is als volgt opgebouwd:
5 drainage buizen over de lengte neergelegd.
Hierover gewassen gemallen puin heen. Dit is erg belangrijk anders kan het water niet goed doorlopen en verstoppen je drains.
Hierover een worteldoek over de gehele bak oppervlakte.
Zand bestaande uit schelpenzand gemengd met stierenzand met hierdoor heen gemengd gedroogde naalsdhoutsnippers.
Echt een super bak!
We hebben tot nu toe de gehele winter kunnen rijden in een droge en vorstvrije bak, die nooit zwaar is!
Echt een aanrader!
Puin komt net als het doek omhoog!!!! Ervaring mee met 2 verschillende bakken op verschillende maneges/pensionstallen.
Ik woon niet ver bij jou vandaan, maar ik heb geen doek in mijn bak, geen puin op de drains, maar gewoon grof stiere zand. Alles is kruk droog en in 8 jaar heb ik geen plas water gezien. Hij is met de vorst ook super te rijden. Als toplaag heb ik ook naaldhoutchips. Deze bak heeft incl. arbeidsloon, afgraven en afvoeren van grond, zand, drains en drainagemachine, toplaag en omheining +/- 17000 GULDEN gekost. Om de zoveel jaar komt er een laag naaldhoutchips op.