Paard bijt dekens stuk...HELP!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

orion1996

Paard bijt dekens stuk...HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:08

Mijn paard sloopt zijn dekens. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks helpt tot nu toe. Wie weet een nog een middeltje wat ik kan proberen?

Hij staat nu met een antibijtkap op stal, maar zelfs daarmee sloopt hij rustig door. Hij begint er een sport van te maken, komt zowel door canvas als ribstop heen, verschillende modellen deken maakt niet uit, 1 of 2 erop, dikker of dunner, maakt hem niks uit, alles kan kapot.
Aangezien hij geschoren is kan hij niet zonder deken staan.

De volgende dingen heb ik geprobeerd en helpen niet;

Antibijtkap
Cribox
Sambal
Tijgerbalsem
AKF Flussig
Antibijt in geel flesje
Honden antibijt
Shampoo

Wie weet trouwens waar je nieuw zeeland dekens kan kopen (de echte)???

develwife

Re: Paard bijt dekens stuk...HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:20

Wij gebruiken hertshoornolie dat spul stinkt zo dat ze er echt niet meer aankomen.
Het is te bestellen bij de paardendrogist.
Tevens ook geschikt als ze manen en staart en hout aanknagen enz..

Groetjes

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:21

Had je die dekens van Hypo Sport Wijchen ook al geprobeerd?
Die kreeg mijn paard niet stuk en toen gaf hij het maar op. Het zijn supersterke dekens. Ik weet alleen niet of ze ze nog steeds verkopen.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:23

hertshoornolie probeer ik al overal te bestellen maar krijg tot nu toe steeds te horen dat het niet meer wordt geleverd.
Zal nogmaals de paardendrogist is bellen erover.
Heb je toevallig een adres van Hypo Sport Wijchen? kan altijd is gaan kijken of het wat is.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:27

Die Hypodeken is wel een goede; daar hebben ze een kluif aan (heel lastig te slopen). Bij mijn paard hielp CPK ? spray wel aardig. Weet niet of ik de naam goed schrijf; je koopt het bij de boerenbond en het is tegen het aanpikken van kippen volgens mij.

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:31

orion1996 schreef:
hertshoornolie probeer ik al overal te bestellen maar krijg tot nu toe steeds te horen dat het niet meer wordt geleverd.
Zal nogmaals de paardendrogist is bellen erover.
Heb je toevallig een adres van Hypo Sport Wijchen? kan altijd is gaan kijken of het wat is.

Het adres is van hypo sport is:
Citaat:

Nieuweweg 220/C
6603BV Wijchen
Tel: 024 6419659

Groetjes

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:37

Je kan ook nog zo'n houtenrek om zijn nek doen... Ziet er alleen niet zo fijn uit. En ik weet ook niet of het wel zo handig is.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:38

En heeft iemand toevallig ervaring met Dominick dekens? Zijn die sterk genoeg voor een paard wat 600d en 1000d Ribstop en canvas kapot maakt? (ik zit ook nog maar ff te zoeken wat nog zou kunnen helpen).

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:23

Heb je al eens PHB spray geprobeerd?? Dat stinkt echt als de hel en hier blijft hij zeker weten bij uit de buurt. (En jij bij hem ben ik bang. )

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:24

phb is hertshoornolie

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:28

Heb je weleens een deken geprobeerd, die over het hoofd moet, dus voor geen lusjes.....
Ik heb het ook bij een paard gehad, en die staat nu met een canvas deken, die over het hoofd moet...
Echt ideaal voor hengsten....
Merk van Kalvakade....
Misschien heb je iets aan deze tip...

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:10

Ik denk niet dat het daar aan licht elsked, aangezien hij het kapot maakt dus maakt niet uit hoe het vast zit, ik denk dat de TS bedoeld dat hij de stof van de deken kapot maakt

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:17

Wij hebben ook twee van zulke slopers op stal staan. Die worden nu niet meer geschoren en krijgen ook geen deken meer op, wel een zweet deken na het rijden, maar die gaat er snel weer af. Succes.

ElskedZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:20

TillyFan schreef:
Ik denk niet dat het daar aan licht elsked, aangezien hij het kapot maakt dus maakt niet uit hoe het vast zit, ik denk dat de TS bedoeld dat hij de stof van de deken kapot maakt

Ik dacht eerst ook dat het niet zou uithalen. Mijn paard heeft voor dit deken 2 dekens gesloopt.
Hij begon meestal toch aan de voorkant....
Nu hij zo'n deken heb die voor glad is, doet hij het niet meer....heb dit trouwens nu met 2 paarden gehad....
Tis soms wel lastig omdoen maar het went op ten duur wel.

Tja en kijk niet voor elk paard geld dezelfde oplossing......

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:28

ElskedZ schreef:
TillyFan schreef:

Ik dacht eerst ook dat het niet zou uithalen. Mijn paard heeft voor dit deken 2 dekens gesloopt.
Hij begon meestal toch aan de voorkant....
Nu hij zo'n deken heb die voor glad is, doet hij het niet meer....heb dit trouwens nu met 2 paarden gehad....
Tis soms wel lastig omdoen maar het went op ten duur wel.

Tja en kijk niet voor elk paard geld dezelfde oplossing......

Nee oke daar heb je gelijk in , en je moet alle oplossingen openhouden he

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:31

ik ken dit probleem, mijn paard sloopt ook iedere deken die hij opkrijgt!
ook ik heb van alles geprobeert, ook hertshoor maar ook daar heeft hij niets van...we slopen gewoon lekker door!!

laatst is hij geopereerd aan zijn voorknie en ik had gemeld bij de kliniek dat een verband om zijn been niet veel uit zou maken omdat hij het er gelijk weer afhaalt, zij hadden er daar ook hersthoor opgesmeerd en het verband heeft en maar heel even omgezeten, toen een nieuwe aangelegd en van boven tot onder ingesmeerd met teer...ook eraf gehaald, je hebt nou eenmaal paarden die er niet som geven en de drang om iets te slopen of eraf te krijgen is dan vele malen groter dan een hap viezigheid in je mond!

Ik heb me voorgenomen hem volgend jaar maar zonder deken te laten staan, aangezien het een héééle dure aangelegenheid wordt!

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:36

TS gaat na het weekend de echte NZ deken halen, de onverwoestbare Renco, te verkrijgen bij Renco paardendekens in Renswoude. Als je dit googlet, dan vind je de gegevens wel.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:38

Mijn paard heeft vorig jaar drie dekens gesloopt, hij heeft nu een Renco en deze heeft hij nog niet weten te slopen. Het gaat dus de goede kant op.
Voor de zekerheid heb ik er wel van die PHB spray (via de paardendrogist) op gesprayd. Totnutoe gaat het goed.

Maar die van mij sloopt niets op stal, alleen in de paddock, maar je kan het proberen. Het canvas is zeer sterk en is bijna niet kapot te bijten.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:50

De dekens zonder sluiting (over het hoofd) heb ik geprobeerd,één met een buikflap, één amerikaanse deken zonder voorsluiting en zonder kruissingels, met loopsplit, zonder split, canvas, ribstop, bilkoorden eraf. Alles gaat dood bij mijn fanatiekeling Hij begint aan de zijkant en als dat niet snel genoeg kapot gaat gaat hij over op de sluitingen en singels.

Hoe kapotter hoe beter en elke stof legt tot nu toe het loodje. Bandages, peeskappen, springschoenen en strijklappen, zadel en hoofdstel, niet oplaten als je even niet kijkt, ook dat kan stuk

Hij lijkt er zelfs trots op te zijn, soms wuift hij je al toe als je aankomt met een lapje stof wat hij 2 tellen ervoor weer heeft veroveren en wat ik nieteens af wil pakken aangezien het zo goor is van alle antibijtstuff erop

Ik ga idd zo snel mogelijk een echte NZ halen. Meneer krijgt namelijk nauwelijks vacht en is een echte kou-kleum, dus hoe graag hij ook zonder deken wil, het gaat niet. Ook idd de PHB spray erop als ik die ergens kan vinden (laatste 2 keer bij de paardendrogist dat ik t vroeg hadden ze het ook niet).