Op Stage..,en pony, hoe straks weer oppakken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Op Stage..,en pony, hoe straks weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:38

Heey heey!
Ik ga vanaf maandag op stage in Wassenaar, Duinrell.
Alleen nu heb ik wel 1 probleempje, mijn shetje kan natuurlijk niet mee.
Ik ben iedere avond pas rond half 8 thuis, dan nog eten.
Ik denk dus niet dat ik het iedere dag haal om dan ook nog naar mijn pony te gaan.
Ik probeer natuurlijkwel zo vaak mogelijk..
Ze gaat nu dus een tropenroostertje volgen...Maar wie van jullie heeft hier goede tips voor ..wat nu te doen? En wat te doen als ik klaar ben emt mijn stage in juli?

Alvast bedankt!!

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:41

Kun je geen leuke (tijdelijke) verzorgster zoeken?

J_Onne

Re: Op Stage..,en pony, hoe straks weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:33

Ik zou ook gewoon een tijdelijke verzorger zoeken...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:18

Ik denk dat je pony het geen ramp vindt om eens niet elke dag iemand om zich heen te hebben.
Mssn 'sochtends vroeg gaan? Deed ik ook..was half 7 bij me paard

Paulusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:14

Op de 1 of andere manier heb ik vaak de verkeerde mensen, die alleen maar willen crossen ed ed, terwijl mn shetter meer kan. En ik dat dus zonde vind. Daarnaast vind ik het moeilijk om iemand in vertrouwen te nemen met mijn pony.

Sochtends vroeg gaat helaas niet, ik moet om 7 uur al de trein hebben, of ik moet er om 6 uur al zijn .. haha

Duvel91

Re: Op Stage..,en pony, hoe straks weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:18

Ik zou idd gewoon proberen een verzorger te zoeken, plaats gewoon een advertentie, dan heb je vast ruim keus Er zijn genoeg verzorgers/bijrijders (zoals ik) die niet alleen maar willen crossen...

Heb je anders niet een vriendin o.i.d die ook paardrijd die het leuk vind om te doen?

Paulusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:32

Dat valt tegen hoor, een advertentie zetten...
Ik heb op marktplaats al diverse advertenties gehad, maar deze leverden allemaal weinig op. Vaak vriendinnetjes die samen willen ed. Maar dan wordt het veelste druk. Zowel voor mijn pony als op stal zelf..
Maar iemand misschien tips hoe ik het nu kan afbouwen, en in de zomer weer op kan pakken?

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:03

Mijn pony staat nu 3 maanden bewust op rust. Ik merk dat het hem goed doet. Ik reed niet zo heel veel vanwege tijdsgebrek, maar je kunt het rijden afbouwen door steeds een dag minder te gaan rijden en iedere keer korter te gaan rijden. Zorg dat je hier je voereenheden op aanpast. Mijn pony staat 24/7 buiten en heeft daarbij gezelschap. De dagelijkse knuffel vind hij prima, maar kan hij ook goed missen. Het eten en mesten natuurlijk niet, maar ik heb een stuk in eigen beheer en dat is bij jou misschien anders.

Kan je niet een 'poetsmeisje' zoeken, die gewoon wat met hem tut en er niet op gaat zitten ? Dan weet je zeker dat hij qua rijden niet verpest wordt en heeft hij ook echt lekker vakantie.

Qua oppakken, begin met onbereden arbeid: vrijlopen, longeren, mee fietsen, handpaard rijden. Dit is zowel voor de opbouw van conditie en spieren. Bespiering raken ze na een maand a anderhalve maand rust wel kwijt. Longeren kan je na 2 weken meer werk van gaan maken door met pessoa en dubbellonge en kan je er ook weer kort op gaan zitten. Verder ken je je pony denk ik goed genoeg om te weten wat hij aankan en voel je dat aan in de trainingsopbouw. Vergeet niet ook weer de voerdereenheid aan te passen.

Veel plezier op je stage en succes met je pony !