Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Snowytje schreef:Hoeft niet hoor dat ze niet kloppen. Iemand bij ons op de rijvereniging kwam er achter (toen die een startkaart aanvroegen) dat de kleur en aftekeningen ook niet klopten. Er stond namelijk zwart op het papier maar de pony was donkerbruin en er stonden 2 witte voetjes op terwijl de pony er 3 had. Hij had de pony van de fokker gekocht dus hij belde de fokker op en daar bleken de papieren toch echt wel de juiste te zijn. Ze hebben dit nog gecontroleerd d.m.v. dna en het bleek te kloppen. De veulenschetser heeft dus gewoon niet goed opgelet.

).anneliesdj schreef:De fokker staat ook op het papier dus die zou ik bellen als ik jou was. De aftekening moeten door een bevoegd iemand worden opgenomen bij inschrijving in het stamboek en die mensen weten het verschil wel tussen een sok en een witbeen dus het lijkt mij dat er is geprutst met de papieren.
Heeft je DA wel gekeken of hij niet toevallig al een chip had voordat hij hem chipte? Dat zou best wel kunnen namelijk en aan de hand van die chip is het makkelijk om na te gaan welk paard het nu precies is.
Als ik jou was zou ik in ieder geval contact opnemen met de fokker, en eventueel met de vorige eigena(a)r(en).

Arienette schreef:Dus als er iets gekloot is dan moet het eigenlijk de fokker zijn geweest denk ik. Maar gebeuren dat soort dingen regelmatig want opzich wat ik vertelde over veulens wisselen daar is volgens mij geen controle op of wel?

Liezel1 schreef:wij fokken ijslanders en dat kunnen behoorlijke toverballen zijn... zo hebben wij een wildkleur grijze (grijs met zwarte manen, staart en benen) en staat te boek als "zwart" zo is hij ook geboren. Het vreemde ervan is dat ook in het paspoort staat "aalsteep"... al eens geprobeerd een aalstreep te vinden bij een zwart paard?
de veulens van dit jaar was ook weer bekvechten met de schetser: eentje is vos, daar waren we het allemaal over eens, maar de ander is een zwart geboren zilverappel zwarte merrie. Dát snapte de schetser niet helemaal. Hij wilde haar als zwart te boek stellen en wij als zilverappelzwarte (koffievos met witte manen en staart)... wij vonden een compromis: ze is volgens haar papieren nu zilverappelbruin... pfffff schetsers, heb het er niet over!!!!
compromis sluiten over de kleur, die is ook altijd leuk
dat beest was zowat schimmel met zwarte manen, staart en benen..... vandaar dat hij ook netjes vroeg wat wij van het merrieveulen vonden.. hij durfde zelf geen uitspraak te doen, haha! Vandaar het comprimis, hij was het niet 100 % met ons eens.. hij wilde wel inspraak, haha! Liezel1 schreef:wij fokken ijslanders en dat kunnen behoorlijke toverballen zijn... zo hebben wij een wildkleur grijze (grijs met zwarte manen, staart en benen) en staat te boek als "zwart" zo is hij ook geboren. Het vreemde ervan is dat ook in het paspoort staat "aalsteep"... al eens geprobeerd een aalstreep te vinden bij een zwart paard?