Met welke beugelblokjes glij je nooit meer uit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met welke beugelblokjes glij je nooit meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:05

Ik glij áltijd uit mijn beugels met mijn voeten. Heb al een antislipzool onder mijn laarzen laten zetten en rij met enduranceschoenen van Ariat. Ook daar zit dus een dikke antislipzool onder. Wat ik ook probeer, ik blijf door de beugel heen schieten!

Rijden zonder beugels gaat prima dus het heeft niets met optrekkende benen te maken. Het is dus puur een schoonheidsprobleempje.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende blokjes:

Afbeelding

en

Afbeelding

Zijn dit inderdaad dé blokjes voor mijn probleem? Of weten jullie een nog véél betere oplossing?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:07

Ik dénk dat ik die bovenste heb. Ze zijn zwart met een bordeauxkleurige laag soort schuurpapier. Maar ik glij nog regelmatig weg

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:31

Ik glij echt helemaal nooit weg! Ik denk toch dat je het meer in je beenhouding moet zoeken dan in nieuwe blokjes, al kan het natuurlijk wel een hoop schelen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:35

Ik heb de onderste ooit gehad, maar die pasten niet in mijn beugels. Die heb ik dus weer doorverkocht. Ze schijnen ook funest te zijn voor schoenen/laarzen met dunne zolen, maar daar heb ik geen ervaring mee. De bovenste ken ik, maar daar heb ik nooit mee gereden.

Ik rijd nu met schoenen met profielzolen en/of met kooibeugels waar een 'bedje' van profielrubber in ligt (de laatstgenoemde omdat die erg prettig zijn op langere ritten).

Misschien helpt het al als je je hakken niet te ver probeert uit te drukken?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:39

Je hebt nu van MountainHorse ook een systeem waarmee je niet uit je beugels kan glijden.

Afbeelding

dan moet je zulk profiel onder je schoenen hebben, en met deze blokjes in je beugels, zit je dan vast:

Afbeelding

Ik heb het alleen zelf nog niet geprobeerd, wel gezien in de ruitersportzaak, en geprobeerd, schoen op het blokje, duwen etc, dat werkte wel, maar of het in het echt werkt kan ik pas eind maart zeggen, want dan ga ik nieuwe stalschoenen van MH en die blokjes kopen.
Zijn er hier mensen die al met dit systeem rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:48

Heb je enig idee wat deze kosten?

Al lost het natuurlijk niets op, train je thuis voor wedstrijd en aangezien ik dure laarzen heb ga ik niet ook nog eens gaithers en jodpuhrs kopen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:50

duur..... althans, die schoenen en jodphurs van MH zijn zo rond de €100 a €130, en die blokjes € 12,50, maar ik denk dat die blokjes niets uithalen zonder dat profiel... heel slim van MH...

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:51

die metalen helpen wel goed tegen het glijden in je beugels

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:51

Dat vind ik op zich nog wel meevallen, die schoenen die ik nu heb waren ook iets van 110 €... Maar het zijn dus groeven en uitsteeksels?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:55

Die rode strepen zijn hard plastic, en de rest is rubber, het past precies in mekaar en zit dan ook vast. Ik zit me net te bedenken dat als je profiel onder de blubber zit, wat natuurlijk heel normaal is op een paardenstal,hihi, je ze eerst moet cleanen voordat je vast wil zitten in je beugels, althans, als je het systeem ook daadwerkelijk wil gebruiken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:57

LiSSy schreef:
die metalen helpen wel goed tegen het glijden in je beugels

Rij je er zelf mee? Hoe voelen die dingen?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:59

ik heb er mee gereden heb ze dus niet zelf, ze zijn superstroef wel lastig om in je beugels te krijgen lijkt me...
het is iig een stuk goedkoper dan die jophurs halen van MH

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:06

OKee, dat klinkt veelbelovend!

Zijn ze ook nog stroef als je schoenen nat zijn? Want dat gebeurt me dus vaak, dan loop ik door de modder of door plassen en dan weet je het wel!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:09

modder heeft geen invloed... of de laag moet zo enorm dik zijn dat je die mealen puntjes niet meer voelt

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:58

Ik denk dat je van die beugels kan kopen die kantelen, masje heeft zulke.