nieuw bit, dubbel gebroken (45 graden gedraaid)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

nieuw bit, dubbel gebroken (45 graden gedraaid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 09:43

Ik weet niet of iemand hem al gezien heeft, maar op deze site is er ook info over te vinden: http://www.the-horse-connection.com/pro ... bitten.htm
Onder de grote rode letters 'KK-Conrad bitten' staat iets over het 'KK-Ultra bit' met een plaatje ernaast, het is een dubbel gebroken watertrens, maar het middenstuk is 45 graden gedraaid, weer daaronder staat ook iets over het materiaal Aurigan.

Hoe denken jullie over het 'KK-Ultra bit' en over het materiaal Aurigan?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:49

Ik heb de KK-Ultra en ben er super tevreden over . Shine is nooit moeilijk geweest met het hoofdstel indoen, maar nu hapt ze zo naar het bit dat ik moet opletten dat ze de neusriem niet meepakt , wel makkelijk zo! Ze knabbelt het bit lekker af, erg schuimbekkie, ze rommelt er verder totaal niet mee en ze is heel fijn in de aanleuning.

Ben zelf wel heel benieuwd naar de Dynamic, zelfde idee als de Ultra met gedraaid middenstuk, maar als bustrens uitvoering en dit bit kan niet dubbel. Het kan natuurlijk altijd nóg beter

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:57

Een paard bij ons op stal loopt ermee. De eigenaar is erg tevreden. Hij werkt geloof ik hetzelfde in als normaal dubbelgebroken trens, maar hij ligt mooi in de mond en als een paard hem vastpakt draait het bit. Dus ze kunnen hem niet vastpakken zoals met normaal bit wel zou kunnen. Verder heb ik er zelf geen ervaring mee. Succes.