Mijn paard staat nu al 2 jaar op een pensionstal, een paardenhouderij waar ook lessen gegeven worden. Ik rijd al heel lang bij die mensen en zij kennen mijzelf en mijn paard door en door. Mijn instructrice daar heeft mij als enige ooit al heel erg kunnen helpen met mijn paard aangezien het niet altijd even makkelijk was en ik heb er superveel vrienden. Als ik daar kom heb ik het gevoel dat ik echt iemand ben en ik ken alle mensen die er komen. Ik help vaak met de stallen, geef lessen aan de kleinere kinderen, help op de kampen en mijn instructrice is mijn beste vriendin! Ik ben zowat kind aan huis daar en mag geregeld jonge paarden rijden.
We zoeken al jaren achter een weide bij mij in de buurt maar dit was zeer moeilijk om eentje te vinden. Tot vorige week eentje uit de lucht is gevallen. Die man is komen vragen of we zijn weide wilden huren omdat zijn pony verkocht is/wordt. Het jammere is van mijn huidige stal is dat het met de auto 30min rijden is en mijn ouders mij in de zomer niet kunnen voeren , dan is het met mijn brommer zeker 40min. De weide ligt op max 10 minuutjes van mijn deur. Ook nu ik wedstrijden rijdt zou het makkelijker zijn om haar dichter huis te zetten omdat ik dan altijd minder ver moet rijden. Ik zou er dan ook een ander paard/pony bijzetten omdat mijn merrie nooit gewend geweest is van alleen te staan..
Alleen weten mijn ouders en ik niet wat nu de beste oplossing is...
Ik som even de verschillende punten op.
pensionstal
- in de zomer loopt mijn merrie in een kudde van 30-35 paarden op een groot land van 11ha met bronnetjes, heuveltjes, alles erop en eraan. Kuddegevoel sterk aanwezig, paardenparadijs
- Snachts komt ze altijd binnen.
- Zeer veel vrienden en kennissen
- Kans om jonge paarden te rijden, op te leren
- 30 min. met auto, 40 min met brommer, 60min met fiets (ja ik ben zo gek om in de zomer dagelijks met mijn fiets te gaan, toen ik nog geen brommer had tenminste
)- Zeer mooie wandelomgeving! Vlaamse Ardennen
- 4 à 5 x in de week les van mijn instructrice
- Het is vaak moeilijk om nog 's avonds even rap langs te gaan omdat ik minstens! altijd 2(,5)u weg ben
- 225€ in de maand (in nederland is dit allemaal veel duurder maar ik vind dit al tamelijk duur voor onze buurt)
weide
- 10 minuutjes (max) van mij thuis
- Paarden worden aanhankelijk aan mij, ze zien mij niet alleen meer als hun 'ruiter' maar ook als hun baasje die hen eten drinken geeft enz
- volledige keuze van voeding die je geeft
- dichter bij de wedstrijden die ik moet rijden. een half uur tot 3 kwartier
- dichter bij de lrv club waar ik inzit
- ook vrij mooie wandelomgeving (maar niets kan natuurlijk tippen aan de plaats waar ik nu sta)
- ik moet zelf mesten, eten en drinken geven
- ik kan makkelijk 'zomaar' even langsgaan
- ook zeer veel vrienden met veel kennis paarden in de buurt
- huren op jaarbasis, prijs nog overeen te komen maar is niet zo duur, goede kennis van ons
- ...
we beschikken over een trailer dus ik kan sowieso 1 à 2x in de week nog gaan lessen op mijn huidige pensionstal
wat zouden jullie in mijn geval doen?

maarja, ik zou de keuze erg moeilijk vinden! Verder ben ik het ook met Kyona eens!