Verlatingsangst

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:21

Ik weet niet of deze topic hier wel goed staat maar ik denk het wel.
Mijn haflinger staat overdag op het land met 3 andere paarden en veel paarden er om heen.Maar zodra er een paard weg gaat gaat hij door het lint. Hij blijft hinniken en heen er weer rennen tot dat het paard terug is.Ook als ik hem op stal zet om te zadelen of te poetsen gaat hij weer door het lint en kan ik af en toe met moeite doen wat ik wilde doen.Ik heb het idee dat het verlatingsangst is.Hij heeft al meerdere eigenaren gehad mischien is er daar ooit iets gebeurt.
Wat kan ik er aan doen?Zodat hij ook wat rustiger word.
Ik hoop dat iemand er iets tegen weet.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:01

Tja, meestal is het lastig en blijven ze het doen als ze dat eenmaal doen. Je zou kunnen proberen om je haf met 1 ander paardje waar hij het meest aan gehecht is in een ander stuk samen (bijv. wat verderaf) te zetten en kijken of dat helpt. Werkt natuurlijk alleen als je er tegelijk bent met de eigenaar van het andere paardje.

DunjaR

Re: Verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:32

he hallo mijn paard heeft hier ook last van maar ik blijf doorzetten
ik kon vroeger niet zelf alleen naar buiten nu wel hij is wel drukker maar een rondje polder lukt nu wel
doodvermoeiend is het zeker maar je moet hem gewoon er vaker uit halen en alleen dingen met hem doen en dan zal je zien dat het steeds minder word!

en het ligt niet aan iets van vroeger, een paard is gewoon een kuddedier meestal kwijnt een paard ook weg als tie alleen ergens staat zonder soortgenootjes..

succes en het komt wel goed joh !!je moet het ook gewoon negeren en gewoon door gaan!!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:48

Dit topic verplaats ik even naar vraag maar raak. Het is niet direct een medisch topic.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:22

ja het is een kudde dier dus het wilt vaak bij z'n maatje blijven, misschien dat als je hem van de wei haalt om te rijden dat je een ander paardje ook mee neemt?

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:36

die van mij heeft er ook last van. als andere paarden weg gaan uit de bak en ik blijf er in gaat hij flippen. het is al een stuk minder als vorig jaar. alleen haar weimaatje kan ze echt niet missen. als ze die ergens ziet of hoort draait ze nog door. verder gewoon door doen wordt vanzelf minder als ze maar weet dat ze na het werk weer terug komt bij haar maatjes.

Ash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:03

heel erg bedankt voor de reacties ik ga er zeker iets mee doen en ga het volhouden.
Thanks