voltige met een pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_4you

voltige met een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:37

hallo ik ben nicky

en ik wil verder voltige gaan doen met de pony
ik kan al achterste voren draven en met losse handen alles
ik kon op een pony springen. eraf springen.met zijn 2en en dan staan.

weten jullie nog oefeningen?
wat doen jullie altijd.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:10

bij ons op de manege doen ze ook aan voltige, heb je aleens een molentje geprobeerd?

nicky_4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:18

je bedoelt een rondje draaien met je benen aan 1 kant en achtervoren en dan zo terug?dat doe ik welis in halt en stap, in draf niet...
wat doen jullie verder allemaal nog meer

ImkeTarek

Re: voltige met een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:06

draf is sowieso moeilijk om te voltigeren, omdat het erg hobbelt. stap en gallop zijn de beste voltige-gangen!
je kunt staan (als je goed evenwicht hebt ) de vlag (bv linkerarm omhoog en rechterbeen omhoog, dus dat je met een knie en een hand op je paard zit, snappie ?) uhm... met je knieen op je paard en dan je armen wijd...
ik weet zo gauw even niks meer... misschien even googelen...

ps als je met je knieen op je paard gaat moet je je tenen naar binnen draaien, dus over de rug heen leggen, zodat je niet met je tenen in de rug van je paard prikt!

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:17

waarom vraag je in en ander topic hoe je op een pony zonder zadel komt en hier spring je er zo op???

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:27

Ik heb een aantal jaar geleden ook voltige gedaan.

Wat wij deden:
* de molen (al uitgelegd hierboven)
* de vlag (ook al uitgelgd)
* de schaar: hierbij pak je de handvaten van de voltige singel vast, je zwiept je benen naar achter (heel hoog) en als je benen hoog zijn dan maak je een schaar beweging. Dus 1 been boven en de ander onder, en zo kun je dan omdraaien. En dan zit je dus achterstevoren. En dan ook weer terug 'scharen' natuurlijk. Dit doe je door weer de handvaten te pakken, je benen heel hoog naar voren (paard z'n kont) te zwiepen, weer een schaarbeweging maken en zo weer terugdraaien. (snap je het nog?)
* de nekstand (volgens mij noemden we dat zo): het is een soort handstand, maar dan leun je je op je nek. Je gaat op je knieën zitten, je plaatst je nek op de hals/schoft van het paard (dus net voor de singel) en dan zwiep je je benen de lucht in. En sta je dus ondersteboven.
* er op staan: in stap en galop. Trouwens de figuren hierboven deden we ook in stap en galop (behalve de nekstand, die is een beetje moeilijk op een bewegend paard)

Let er wel op dat je een pony hebt die dit allemaal toelaat, voordat er nare dingen gebeuren.