fok-,handels- en africhtingstal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bevertje

fok-,handels- en africhtingstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:19

Hoi!

Ik ben even iets aan het uit proberen te zoeken.. en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag weten hoe groot de vraag is naar een fok-,handels- en africhtingsstal!
Deze stal maakt ook paarden klaar voor de keuring!
En aangezien ik deze gegevens niet ergens van t internet af kan plukken.. probeer ik op deze manier maar een ruwe schatting te maken!
Dus iedereen die zijn paard naar zo'n stal heeft gebracht en/of zijn paard op zo'n stal heeft gekocht:
Laat het weten!

Dank je wel

bevertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:27

help.. er zijn toch vast wel mensen op dit forum actief die mij kunnen helpen!

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:28

Sorry, ik kan je helaas niet helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:29

Hangt er denk ik vanaf in welke omgeving je zit. in mij ogen vind ik het niet nodig in Breda en omstreken maar misschien dat er in de randstad veel meer vraag naar is?

Jitske

Re: fok-,handels- en africhtingstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:31

ik werk op een handels/africhtingsstal en bij ons gaat het goed. we hebben regelmatig paarden van buitenaf in training en er wordt genoeg gekocht/verkocht en bij ons ingereden of doorgereden voor de verkoop of voor de wedstrijdsport (dressuur).
zelf breng ik mn pony in het voorjaar ook een maandje langs om goed doorgereden te worden. hopelijk heb je er wat aan

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:43

Ik zie dat je op een veehoudersschool zit.
Moet je dit voor je huiswerk maken?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:49

wij hebben zelf een fokstal, ik richt zelf paarden af en train er 2. de vraag is er hier niet denderend naar. de handel is op t moment niets dus daar moet je niet op rekenen.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:54

vlasta schreef:
Ik zie dat je op een veehoudersschool zit.
Moet je dit voor je huiswerk maken?

Ik ben de komende 10 weken met een project bezig, waar dit mee te maken heeft.
Ik ben dus aan het proberen de vraagzijde van de markt te beschrijven. Maar dat lukt bijna niet. Ik kan niet een concrete cijfers komen..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:54

Ik heb mijn paard gekocht bij een handelsstal

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:57

Mijn merrie komt ook bij een handelsstal weg.

bevertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:57

0ojannekeo0 schreef:
wij hebben zelf een fokstal, ik richt zelf paarden af en train er 2. de vraag is er hier niet denderend naar. de handel is op t moment niets dus daar moet je niet op rekenen.

En jullie stal is dat ook jullie hoofdinkomen? Dus is het een professioneel bedrijf?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:01

Er zijn echt massa's adressen van pension africhtings en fok stallen. Als je die maild en vraagt hoeveel klanten, ordenen in B2B en particulier, zij hebben dan kom je al een heel eind denk ik zo en krijg je een beter beeld dan wat je hier op bokt krijgt!!
www.depaardengids.nl en www.horses.nl kunnen je helpen aan de mailadressen.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:04

www.aequor.nl Zoeken op sector paardenhouderij in het register.
Krijg je alle paardenbedrijven in Nederland die stagiaires mogen hebben.

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:02

ik denk dat je beter een goed marktonderzoek op zetten en die naar verschillende mensen in de paardenhouderij op kan sturen. Op die manier is je onderzoek geloofwaardiger en heb je concrete resultaten. Met een vraagje hier stellen schiet je niet echt op, maak er dan een enquete van met meerdere duidelijke vragen...

Succes met je onderzoek!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:05

bevertje schreef:
0ojannekeo0 schreef:

En jullie stal is dat ook jullie hoofdinkomen? Dus is het een professioneel bedrijf?

ten 1e, als het geen hoofdinkomen is wil het niet zeggen dat het niet proffesioneel is...

wij zijn wél proffesioneel bezig, mijn ouders als helemaal met 33 en 45 jaar ergvaring in het paarden fok en beleer wereldje. máár het is niet ons hoofdinkomen, bij mij deels wel maarja ben student.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:09

Ik loop stage op een fokkerij, dat is niet hun hoofdinkomen. Het is gewoon hun hobby.

bevertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:22

Citaat:
ten 1e, als het geen hoofdinkomen is wil het niet zeggen dat het niet proffesioneel is...

Ja dat staat er idd een beetje dom.. mja

Maar om deze vraag draait mn onderzoek niet.. Dus daar mag en kan ik niet zoveel werk in steken:P
Vandaar..

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:47

Ik sta zelf op een (manege), dressuur, fok en handelsstal. Naar mijn idee is hier toch wel vraag naar. Ik ben er zelf ook gekomen omdat mijn paard ingereden moest worden. Misschien kan je eens een enquete opstellen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:50

Ik werk op een africhtings,fok handelstal.
Het gaat goed daar, maar ze zijn pas vanaf januarie echt officieel gestart dus resultaten zijn moeilijk te geven.
Ze heeft op dit moment iig genoeg vraag voor het handel gedeelte en africhtings/trainings gedeelte.
Veulens worden vanaf eind februarie geboren dus hoe dat gedeelte zich ontwikkeld moeten we nog afwachten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:28

Hoeveel vraag er naar zo'n stal is hangt helemaal af van de locatie en de vaardigheid van de mensen die de paarden trainen en uitbrengen
Er zijn stallen die staan altijd afgeladen vol en er zijn stallen waar het altijd zeuren is om de stallen gevuld te krijgen...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:37

Dat denk ik ook.
En ik denk dat het er ook aan ligt hoe je het opzet.
Ik zie genoeg bedrijven die een mega giga groot complex neerzetten en dan aan het werk gaan.
Meestal is dat moeilijk te realiseren en binnen het jaar zie je de bedrijven overgaan van nieuwe eigenaar en weer nieuwe eigenaar...

De bedrijven waar ik het het drukste zie en het meest over hoor zijn klein opgezet en breiden zich uit als er meer vraag naar hun komt.