spierenopwarmspul

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

spierenopwarmspul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:01

Mijn paard heeft snel last van z'n rug (rugspieren). Van de zomer heeft hij heel erg last gehad en is toen behandeld door de DA.
Het is nu weer helemaal goed, maar ik merk dat hij er wel gevoelig voor blijft. Zodra het koud is heeft hij er weer snel last van enzo.

Nu kom ik wel eens van die zalfjes tegen die de spieren opwarmen. Ik dacht dat misschien lekker zou zijn om voor het rijden op z'n rug te smeren (niet in plaats van goed losrijden hoor, maar als extra)
Heeft iemand ervaring hiermee? Werken die zalfjes echt?

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:05

^o) Als hij er tog erge last van heeft leg je er bij het losrijden n dekentje op... Met die zalfjes krijg je wsl n averechts effect. Jij smeert er n zalfje op en de rugspieren worden warm, maar het paard mag nog niet hard werke, dus koelt de rug weer af zosnel t zalfje zn werking kwijtraakt *geen enkel zalfje blijft 3 uur werken* Jij denk dat je klaar bent om met t werk te gaan beginnen, maar de rugspieren is door t zalfje niet voldoende warmgewerkt en gerekt om t werk aan te kunne met gevolg dat je paard nog meer spierpijn krijgt... *-)

Dat is mijn kijk op zalfjes enso....

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:07

Perskindoll!!! Kun je bij "de Tuinen" kopen, werkt super. Heb ik ooit als advies gekregen van iemand die mijn paard behandelde. Ik gebruik het nu vaak preventief of gewoon als extra als hij hard gewerkt heeft. Is voor mensen, maar paarden reageren er ook goed op. Neem alleen wel de olie en niet de gel.

Is ook niet zo duur. Een euro of 10 en je doet er best lang mee...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:09

Ik bedoel het om erop te smeren vlak voordat ik erop ga. Als ik dan ga losrijden krijgen de rugspieren wat extra hulp om warm te worden.
En ik rij ook niet langer dan 3 uur los.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:10

Suelza: Dank je voor de tip, ik ga eens kijken.

Ik heb nu zo'n zak met spul erin die je in heet water op moet warmen.
Die leg ik tijdens het poetsen wel eens op z'n rug. Vind ie echt heerlijk. Maar dat ding kan ik niet laten liggen als ik ga rijden

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:00

Anouar15 schreef:
Ik bedoel het om erop te smeren vlak voordat ik erop ga. Als ik dan ga losrijden krijgen de rugspieren wat extra hulp om warm te worden.
En ik rij ook niet langer dan 3 uur los.

rij jij 3 uur lang los??

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:05

Nee, maar hierboven schreef iemand dat spul niet langer dan 3 uur werkt. Dus ik schrijf dat ik ook geen 3 uur doe over losrijden

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:16

Ik zou wel oppassen met het smeren van allerlei spulletjes onder je zadel. Dat kon nog wel eens een heftige huid-reactie geven, zeker als de boel een beetje "verstikt" door je dekje en zadel.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:26

De plek waar hij het snelst last heeft zit achter het zadel, boven de vlanken zegmaar

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:56

ik zou dan eerder opteren om een warm zadeldekje oid te gebruiken => is minder plakkerig

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:13

Je zou evt. 'Osmonds witte olien' kunnen proberen. Maar toch ben ik er onder het zadel niet weg van.
Het is een diergeneesmiddel, maar het werkt bij mensen heel erg goed.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:14

Mmm, nuttige tips al genoeg in de bovenstaande reacties.
Als je veel tijd hebt, masseren mss?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:15

Solarium hebben jullie niet he?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:23

Geen solarium

Ik heb een boomloos zadel, en daar kan maar 1 soort pad onder.

Masseren doe ik wel eens. Vind ik leuk om te doen, maar Anouar houdt er niet echt van. Eventjes vind het wel goed, maar daarna gaat hij zich vervelenen en gaat hij lopen klooien, alles omgooien, staldeur alsmaar open en dicht doen, mij omver duwen, noem maar op.

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:47

dutske schreef:
ik zou dan eerder opteren om een warm zadeldekje oid te gebruiken => is minder plakkerig

Dat komt vaak niet tot op de plek die bedoeld wordt. Die ligt wat verder naar achteren, tenminste als het de plek is die ik denk dat hier bedoeld wordt. Meer de onderrug van de mens zeg maar...