Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

jeannaa schreef:Ik was mijn schimmel gewoon op zijn hals, manen, benen en staart altijd met zilvershampoo, goed laten intrekken en eventueel droog fohnen.

maessie schreef:Het allerbelangrijkste is dat je de manen met enige regelmaat wast, dan kun je ze met alle soorten shampoo wel schoon krijgen! (1 keer per maand zou genoeg moeten zijn, zeker bij de manen kan zelfs minder nog wel) Wat het wassen zelf betreft, probeer idd lauwwarm water te krijgen, dit wast ook makkelijker. En een tip waar je nu niet zoveel aan hebt: hoe vaker je wast, hoe minder nat je paard word, omdat je er handigheid in krijgt! (Als ik de manen was, heb ik slechts 1 kant van de nek nat, puur door handigheid) En met dit weer gewoon even goed droogwrijven na het wassen en even een dekentje er om slaan, dan is dit verder geen enkel probleem!
Charos schreef:en hoe doe je dat dan? Vuilniszak aan de onderkant open knippen en aan de bovenkant een lange streep en dan vuilniszak om de hals en manen er uit halen?
Ga dat maar eens proberen dan.
. Maar met de gewone shampoo werden witte sokjes ook weer helemaal spierwit.